رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 419299

نتایج نظرسنجی جدید: 56درصد مردم بریتانیا مخالف برگزیت هستند

ساعت24-نتایج یک نظرسنجی نشان داده است که برخلاف نتایج همه‌پرسی سال 2016، اکنون 56 درصد از مردم بریتانیا مخالف خروج این کشور از اتحادیه اروپا هستند.

خبر
در حالی که ترزا می تلاش می‌کند طرح جایگزینی برای توافق رد شده برگزیت با اتحادیه اروپا به پارلمان ارائه کند، یک نظرسنجی جدید نشان داده است تعداد مخالفان برگزیت به‌طور روزافزونی افزایش یافته و به 56 درصد رسیده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، طبق یک نظرسنجی که در روز پنج‌شنبه انجام شده است اگر قرار باشد همه‌پرسی دومی در خصوص برگزیت انجام شود، اکثریت مردم بریتانیا به ماندن در اتحادیه اروپا رای خواهند داد. نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه «یوگاو» انجام شد نشان داد 56 درصد از رای‌دهندگان بریتانیایی به ماندن در اتحادیه اروپا و 44 درصد به ترک آن رای می‌دهند. همین میزان از رای‌دهندگان (56 درصد) خواهان برگزاری مجدد همه‌پرسی هستند.

در همه‌پرسی انجام شده در سال 2016، 52 درصد از رای‌دهندگان بریتانیایی خواهان خروج از اتحادیه اروپا بودند.

فشار برای به همه‌پرسی گذاشتن آینده برگزیت افزایش داشته است، به‌خصوص بعد از آن‌که هفته گذشته توافق‌نامه «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا با اتحادیه اروپا توسط پارلمان رد شد.

بیش از 70 نماینده از حزب کارگر، 35 نماینده حزب ملی اسکاتلند و 11 نماینده لیبرال دموکرات از رهبر حزب کارگر خواستند تا همه‌پرسی جدید را به‌عنوان سیاست حزبی پیش بکشد.

«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا روز پنجشنبه گفت اگر جلوی طرح‌های جایگزین حزبش گرفته شود، وظیفه او اتخاذ گزینه‌ای دیگر شامل «همه‌پرسی دوم برگزیت» خواهد بود.

روز چهارشنبه نیز پس از شکست تحقیرآمیز ناشی از رای نیاوردن توافق برگزیت ترزا می در پارلمان، کابینه او با حمایت 325 نماینده، از رای عدم اعتماد جان به در برد.

در مقابل، حزب کارگر، حزب ملی اسکاتلند و لیبرال دموکرات‌ها برضد دولت رای دادند. درمجموع آرای عدم اعتماد به دولت ترزا می 306 رای بود.

مِی پس از رای‌گیری گفت می‌خواهد امشب گفت‌وگوهایی را با سران احزاب مخالفش در مورد پیش بردن برگزیت برقرار کند. با این حال کوربین گفت تمایلی به گفت‌وگو با ترزا می ندارد مگر آن‌که او جلوی برگزیت بدون توافق را بگیرد.

قرار است 29 ژانویه قانون‌گزاران بریتانیایی به طرح جایگزین ترزا می برای برگزیت رای دهند. بریتانیا در تاریخ 29 مارس اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها