رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419700

کلاهبرداری میلیونی از داخل زندان

ساعت24 - رییس پلیس فتا پایتخت از کشف یک پرونده برداشت غیرمجاز با روش کپی کردن کارت (اسکیمر) خبر داد و گفت: در بررسی به عمل آمده، مشخص شد متهم اخیراً به ارتکاب سرقت در زندان بسر می‌برد لذا پس از هماهنگی با دستگاه قضایی و احضار متهم از زندان، وی انگیزه اش را از ارتکاب جرم کسب مال عنوان کرد.

کلاهبرداری
رییس پلیس فتا پایتخت از کشف یک پرونده برداشت غیرمجاز با روش کپی کردن کارت (اسکیمر) خبر داد و گفت: در بررسی به عمل آمده، مشخص شد متهم اخیراً به ارتکاب سرقت در زندان بسر می‌برد لذا پس از هماهنگی با دستگاه قضایی و احضار متهم از زندان، وی انگیزه اش را از ارتکاب جرم کسب مال عنوان کرد.

سرهنگ تورج کاظمی اظهار داشت: در پی شکایت فردی ساکن تهران مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی ایشان به مبلغ ۹۳ میلیون ریال، پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.


این مقام انتظامی در تشریح این خبر با اشاره به اینکه شاکی در تحقیقات به عمل آمده، بیان کرده است که کارت در اختیارخودش بوده آن را هم به هیچ کس نداده است، اظهار داشت: با بررسی انجام شده مشخص گردید برداشت غیر مجاز صورت گرفته از شاکی به حساب فردی به نام (م ط) ساکن تهران حوالی میدان قزوین انتقال داده شده و متهم از روش کپی کردن کارت (اسکیمر) استفاده کرده است.


وی گفت: در خلال رسیدگی با نگرش به شگرد‌های مجرم، پلیس متوجه شد سه نفر دیگر نیز با همین شگرد از حساب آن‌ها برداشت غیر مجاز اینترنتی انجام پذیرفته و جمعاً مبلغ یک میلیاردو ششصد میلیون ریال از حساب آن‌ها برداشت شده است.


سرهنگ کاظمی ادامه داد: در این راستا با تشکیل تیمی از مهندسان فتا و ضمن بررسی شگرد مجرم و شناسایی محل‌های خرید شکات ظن پلیس به سمت یکی از مجرمان سابقه دار تهران به نام (م ط) سوق داده شد و با بررسی فنی و سرنخ‌های حاصله دخالت متهم سابقه دار در این چند فقره پرونده محرز گردید.
رئیس پلیس فتا تهران بیان داشت: پلیس جهت دستگیری متهم به محل اختفای وی مراجعه کرد ولیکن مشخص شد متهم اخیراً به ارتکاب سرقت در زندان بسر می‌برد لذا پس از هماهنگی با دستگاه قضایی و احضار متهم از زندان، وی انگیزه اش را از ارتکاب جرم کسب مال عنوان کرد.

این مقام مسوول در پایان به شهروندان هشدار داد: در هنگام استفاده از کارت‌های بانکی به هیچ عنوان رمز خود را برای فروشنده بازگو نکنید و در هنگام وارد نمودن رمز اولیه سعی کنید از نگاه اطرافیتان محفوظ باشد و با دست مخالف خود روی صفحه کلید را بگیرید تا گاهی اوقات توسط دوربین‌های نصب شده جهت ذخیره، رمز مورد کلاهبرداری و سرقت قرار نگیرید و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنید.

منبع:میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها