رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 419708

اگر مردم نباشند

ساعت24-سیدهاشم بطحایی‌گلپایگانی: تفاوت امام جمعه با امام جماعت در این است که امام جمعه حکومتی و سیاسی است. نکته‌ای که وجود دارد این است که امام جمعه باید فردی آگاه باشد تا بتواند برای مسائل سیاسی و اجتماعی نسخه‌های عالمانه بپیچد و از نظر سنی هم باید با بیان رسا صحبت کند.

آیت‌الله بطحایی
از نظر مقبولیت نیز باید گفت یک امام جمعه زمانی دارای مقبولیت است که وقتی نمازگزاران را به خط و خطوطی هدایت می‌کند خود و خانواده‌اش به این مسائل گرفتار نباشد.

اینکه ائمه جمعه باید مردمی باشند، مسئله مهمی است و اگر مردم نباشند کلاه مسوولین پس معرکه است، دشمنان حرفشان این است که مسئولان را در ماشین‌های سر بسته و در بسته گرفتار کنند تا نه مردم از مسوولین و نه مسوولین از مردم خبر داشته باشند.

در توضیح اینکه که چرا تعداد حضور نمازگزاران در نماز جمعه‌ها با وجود افزایش جمعیت نسبت به اول انقلاب کاهش پیدا کرده است باید گفت یکی از علل مهم آن نارضایتی مردم است؛ درواقع انقدر مسوولین وعده داده‌اند و عمل نکرده‌اند که مردم ناراضی شده اند.

از برخی خطبه‌های بی‌محتوا به عنوان یکی دیگر از علل کاهش نمازگزاران می توان نام برد، وقتی یک فردی در نماز جمعه شرکت می‌کند باید دستاوردی برایش داشته باشد اما می‌بینیم در نمازجمعه‌ها موضوعات تکراری و پیش پا افتاده‌ای مطرح می‌شود که مردم بهتر از همه نسبت به این مسائل آگاهی دارند؛ بنابراین دو عامل نارضایتی و خطبه‌های تکراری و بی‌محتوا باعث شده است که از جمعیت نمازگزاران کاسته شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها