رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419757

پیامدهای اقتصادی بریگزیت چیست؟

ساعت24-خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌تواند منجر به اخلال عظیمی در انگلیس و اتحادیه اروپا شود.

به گزارش الجزیره، جیمز اسمیت، تحلیل‌گر مسائل اقتصادی گفت: در حال حاضر مشخص است که در ۲۹ مارس امسال اتحادیه اروپا را ترک می‌کنیم، سوال این است که چگونه از آن خارج می‌شویم؟ هیچ نشانه‌ای از این که دولت از خطوط قرمز خود و یا حزب کارگر در مجلس از نظر خود عقب نشینی کنند وجود ندارد در نتیجه هیچ نتیجه مشخصی وجود ندارد. ما به سرعت در حال از دست دادن زمان هستیم و لحظه به لحظه به خروج بدون توافق نزدیک‌تر می‌شویم. با این حال هنوز همه چیز به ظاهر آرام است: پوند دچار نوسان شدیدی نشده است و رشد اقتصادی کاهش خفیفی داشته است.

با این حال اخبار منتشره حاکی از آن است که بسیاری از شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ بین‌المللی به فکر انتقال مقر اروپایی خود از انگلیس به کشورهای دیگر اروپایی افتاده‌اند.

مرکز مشاوره‌ای وای در گزارشی اعلام کرد به دلیل تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، حدود ۸۰۰ میلیارد پوند در حال انتقال از انگلیس به قطب‌های مالی دیگر اتحادیه است.

پیش‌بینی می‌شود به دلیل بریگزیت ده ها هزار فرصت شغلی از لندن به شهرهای دیگر اروپایی نظیر پاریس، فرانکفورت و لوکزامبورگ منتقل شود. بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرده است بریگزیت منجر به نابودی ۴۰۰۰ فرصت شغلی در لندن خواهد شد.

در تازه‌ترین موج خروج شرکت‌ها از انگلیس، شرکت فلیپس اعلام کرد آخرین واحد تولیدی خود را در انگلیس تعطیل و آن را به شهری در هلند منتقل خواهد کرد. فرانس هوتون، مدیرعامل فلیپس گفته است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر توانمندی‌های صادراتی این شرکت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها