رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 420537

محیط‌بانان ترسو نیستند

ساعت 24- فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور گفت: یگان حفاظت محیط زیست در سطح کشور ارتقا می‌یابد.

style="text-align:justify">سرهنگ جمشید محبت خانی عصر چهارشنبه در نشست با مدیران محیط زیست استان‌های ساحلی کشور که در جزیره خارگ برگزار شد اظهار داشت: اولویت اول سازمان محیط زیست، محیط بانان هستند و وضعیت رو به ارتقایی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به موضوعات مهم در حوزه دریایی، اضافه کرد: محیط بان ضابط خاص قضایی در محیط زیست است و اینکه محیط بانان تخصصی دریایی آموزش دیده را داشته باشیم، مد نظر است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: پاسگاه دریایی محیط زیست می‌تواند مسائل دریایی را دنبال کنند و پرونده‌هایی را تشکیل دهند و باید بررسی کنیم که وقتی این پاسگاه‌های مصوب غیر دایر را نداریم، چه جرایمی در حال اتفاق افتادن است به محیط زیست دریایی لطمه می‌زند و کسی متولی آن نیست.

وی از ارائه آموزش به تعدادی از محیط بانان با موضوع حفاظت از تالاب‌ها، ادامه داد: باید در حوزه دریایی نیز آموزش‌هایی را به محیط بانان جدید و یا محیط‌بانان موجود ارائه کنیم. بازوی اجرایی سازمان محیط زیست محیط بانان هستند.

محبت خانی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌ها باید متناسب با قشر مورد آموزش باشد، خاطرنشان کرد: باید محیط‌بانان به جامعه معرفی شوند و مردم شناخت کافی از وظایف و مسئولیت‌های محیط بانان داشته باشند.

وی بر تقویت سازمان و استفاده از لباس محیط بانی در برنامه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: به خوبی به این موضوع پرداخته نشده است و باید شجاعت و توانمندی محیط‌بانان به خوبی معرفی شوند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور با اشاره به دستاوردهای فعالیت‌های محیط بانان در سطح کشور، تاکید کرد: برخی افراد برای افزایش فالوور در شبکه‌های مجازی اقدام به دلسوزی برای محیط بانان می‌کنند و گریه می‌کنند.

وی با شااره به اینکه این افراد در فضای مجازی با این اقدامات برای مطرح کردن صفحه خودشان هستند، تصریح کرد: محیط بانان ترسو نیستند و نیاز به گریه و زاری ندارند و تا جان در بدن دارند کار خود را انجام می‌دهند و با کمترین امکانات بهترین عملکرد را دارند.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها