رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 424119

ارتباط کبد با پوست صورت چیست؟

ساعت24- پوست شما نشان دهنده وضعیت درونی بدن تان است که پوست آن را به نمایش می گذارد. اگر علت اصلی درمان نشود گران قیمت ترین و بهترین کرم ها و لوسیون های برندهای برتر محصولات پوستی هم نمی تواند پوست سالم، درخشان و زیبایی به شما بدهد.

style="text-align:justify">راز ارتباط کبد با پوست صورت چیست؟ شاید با کرم پودر و آرایش نواقص و لک های صورت را بپوشانید ولی داشتن یک پوست درخشان و با طراوت و بدون لک بدون هیچ پوشاننده آرایشی آرزوی هر کسی است. در واقع پوست شما نشان دهنده وضعیت درونی بدن تان است که پوست آن را به نمایش می گذارد. اگر علت اصلی که در درون بدن بخصوص کبد وجود دارد درمان نشود، گران قیمت ترین و بهترین کرم ها و لوسیون های برندهای برتر محصولات پوستی و روش های درمانی فعلی مثل میکرودرم ابریژن، زالو درمانی، حجامت، میکرونیدلینگ و روش های دیگر فقط برای مدت کوتاهی جواب خواهد داد. در واقع کبد نقش کلیدی مهمی در سلامت پوست بعهده دارد. به همین دلیل نت نوشت به شما پیشنهاد می کند مقاله امروز را در مورد راز ارتباط کبد با پوست صورت و برای داشتن یک پوست سالم با دقت مطالعه کنید.


کبد چه کاری انجام می دهد؟ ارتباط کبد با پوست صورت چیست؟
کبد مهم ترین عضو سم زدایی بدن است. هر روز بدن با انواع و اقسام سم ها از طریق مواد غذایی، آب و هوا مواجه می شود که در صورت عدم خروج آن ها در معرض انواع بیماری ها قرار می گیرد. کبد عضوی است که با خروج سم هایی که از محیط زندگی دریافت کرده ایم باعث سلامت و طول عمر ما می شود. در واقع کبد مواد غذایی را تصفیه و مواد مضر را از مواد غیر مضر تفکیک می کند.

اگر تغذیه درست و سبک زندگی درست و سالمی داشته باشید کبد می تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد. در غیر این صورت سموم در بدن شما جمع شده و یکی یکی عضوهای بدن از جمله پوست دچار بیماری می شود.
اگر به دنبال پوست سالمی هستید ارتباط کبد با پوست را جدی بگیرید.

تاثیرات کبد بیمار بر روی پوست و ارتباط کبد با پوست صورت
یک کبد سالم مواد سمی را از مواد تغذیه ای جدا کرده کمک می کند تا این مواد سمی از طریق مدفوع، ادرار و عرق کردن به خارج از بدن هدایت شوند. اگر کبد نتواند این کار را به درستی انجام دهد شاهد بروز آکنه، جوش های سر سیاه، جوش های سر سفید و لک های پوستی خواهید بود. درعین حال پوست شما شفاف و درخشان و صاف و یکنواخت نخواهد بود. این همان ارتباط کبد با پوست است.
یکی دیگر از وظایف مهم کبد شکستن مولکول های چربی و تبدیل آن ها به ترکیبات دیگر است. اگر مواد سمی در کبد جمع شود بار اضافی به کبد تحمیل می شود که نمی تواند چربی ها را به درستی به مولکول های دیگر تبدیل کند. در نتیجه شما شاهد بروز شوره در پوست و بخصوص در موها خواهید بود.

چطور به سلامت کبد کمک کنیم؟
سبک زندگی شرط ضروری و لازم و رمز داشتن یک کبد سالم است. برای داشتن یک کبد سالم سبک زندگی تان را باید تغییر دهید. اولین قدم حذف الکل از برنامه غذایی یا به حداقل رساندن آن است. الکل بدترین ماده روی زمین برای کبد است و باعث نابودی آن می شود. اگر نمی توانید به طور کامل از الکل دست بکشید، حداقل برای مدتی آن را کاملا کنار بگذارید تا فرصتی به کبد بدهید تا خود را بازسازی و سموم را از خود تخلیه کند.

دومین گام ترک سیگار و دود است. فرقی نمی کند سیگار، پیپ، قلیان، سیگار برگ یا انواع الکترونیکی آن که این روزها در بازار به عنوان سیگار و قلیان بی خطر معرفی می شود همه و همه خطرناک است. هم اکنون دانشمندان و محققان علم تغذیه افراد سیگاری را به سه دسته تقسیم بندی می کنند. دسته اول که خود سیگاری هستند. دسته دوم که نوع دوم محسوب می شوند افرادی هستند که با افراد سیگاری زندگی می کنند. دسته سوم افرادی هستند که در معرض محیط های آلوده به دود قرار می گیرند.

گام سوم استفاده بیشتر از سبزیجات و میوه ها در برنامه غذایی است. استفاده از چای های گیاهی در طول روز ضمن تنوع دادن به نوشیدنی های روزمره راه خوبی برای داشتن کبد سالم است. می توانید هر روز یک فنجان چای معمولی، یک فنجان چای سبز. چای بابونه و چای آویشن مصرف کنید تا بدن قوی تر و بیماری کمتری داشته باشید.
در برنامه روزانه تان حتما از آب فراوان استفاده کنید. برای تنوع دادن به نوشیدن آب هر روز یک پارچ آب دتوکس تهیه کنید تا هم خواص انواع و اقسام سبزیجات و میوه ها را به بدن برسانید و هم از طعم و رایحه آن ها لذت ببرید.
برای خودتان حتما یک برنامه سم زدایی کبد ترتیب دهید. پس از آن با رعایت رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالم؛ هر از گاهی مثلا هر دو سه ماه یک بار برنامه سم زدایی را اجرا کنید.
یادتان باشد بیماری ها و ناراحتی های پوست و مو نیاز به زمان دارد تا حل شود. صبور باشید و نتیجه را بعد از یکی دو ماه هم خودتان و هم اطرافیانی می بینند که مسلما به شما می گویند چه قدر پوست تان شفاف تر و درخشان شده است.
بهداشت نیوز
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها