رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 425510

وعده تازه درباره قیمت مرغ

ساعت24 - رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۴ تا ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.

مرغ فاسد
محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۲۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ میدان بهمن ۱۳ هزار و ۵۰۰ و خرده فروشی ۱۴ تا ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی ازدیاد تقاضا در ایام پایانی هفته را دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به توزیع مناسب مرغ منجمد و گرم با نرخ مصوب در میادین میوه و تره بار و اصناف منتخب پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ برای ایام شب عید نوسان چندانی نداشته باشد.

یوسفی نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها را ۱۳ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: عرضه مرغ با نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی شدنی نیست

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها منطقی نیست، بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ نهاده‌های دامی، اعلام نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی برای فروش هر کیلو مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار به زیان مرغداران تمام می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، از زمانیکه وزیر جهاد کشاورزی نرخ مصوب هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها را ۱۰ هزار تومان اعلام کرد، پشتیبانی امور دام نرخ نهاده‌های دامی را ۲۵ درصد افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه نهاده‌های دامی در بازار همچنان دو نرخی است، اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو ذرت با نرخ یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ و کنجاله سویا ۳ هزار و ۹۰۰ تا ۴ هزار تومان در بازار آزاد عرضه می‌شود که با نرخ مصوب خود فاصله معناداری دارد.

یوسفی در پایان با اشاره به اینکه کمبودی در توزیع مرغ شب عید وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه ۱۲۰ تا ۱۲۵ میلیون قطعه برای ایام پایانی سال جوجه ریزی شده که شب عید به بازار عرضه می‌شود، از این رو نوسان چندانی نخواهیم داشت.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها