رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 426921

سفیر پاکستان در افغانستان احضار شد

ساعت 24- منابع خبری از احضار سفیر پاکستان در کابل در ارتباط با تاثیر مساله کشمیر بر روند مذاکرات صلح افغانستان خبر دادند.

style="text-align:justify"> وزارت خارجه افغانستان، زاهد نصرالله، سفیر پاکستان در کابل را که گفته بود هرگونه اقدام تلافی‌جویانه هند علیه پاکستان، روند صلح افغانستان را متأثر خواهد کرد، احضار کرده است.

وزارت خارجه افغانستان در بیانیه‌ای که پس از احضار سفیر پاکستان در کابل منتشر کرده، اظهارات این دیپلمات پاکستان را بی‌ربط و خلاف تعهدات پاکستان برای برقراری صلح در افغانستان خوانده است. سفیر پاکستان در کابل گفته بود: هر گونه حمله هند ثبات همه منطقه را متأثر می‌سازد و ظرفیت صلح را از بین می‌برد.

دولت پاکستان تأکید دارد که نقش عمده در تسهیل گفت‌وگوهای صلح میان نمایندگان آمریکا و گروه طالبان داشته و قرار است پنجمین دور این گفت‌وگوهای دوشنبه پیش رو ۲۵ فوریه در دوحه پایتخت قطر برگزار شود.

در بیانیه وزارت خارجه افغانستان از پاکستان خواسته شده است تا به تعهداتش در قبال افغانستان به ویژه صلح عمل کرده و از اظهارات بی‌ربط که هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بپرهیزد.

پاکستان نماینده عالی خود در دهلی را فراخوانده است. پیش‌تر دولت هند نیز نماینده عالی خود در اسلام‌آباد را فراخوانده بود.

به گزارش آناتولی، وزارت امور خارجه افغانستان امروز (چهارشنبه) طی بیانیه‌ای با اشاره به سخنان اخیر زاهد نصرالله مبنی بر تأثیرگذاری تنش‌های اسلام آباد و دهلی بر روند صلح در افغانستان، این سخنان را غیرمنطقی و خلاف تعهدات پاکستان برای برقراری صلح در افغانستان دانست.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که افغانستان همیشه خواهان صلح و ثبات در منطقه بوده و نیز خواستار حل اختلافات با گفت‌وگو و از راه‌های صلح‌آمیز است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها