رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 432616

هشدار وزیر بهداشت درباره بیماری ایدز

ساعت24 -وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر این که درباره ویروس اچ آی‌وی راه هایی را که باید می رفتیم، نرفتیم گفت: متاسفانه الگوی تزریقی با الگوی جنسی جای خود را عوض می کند و این شاخص خطرناکی است.

ایدز
سعید نمکی روز گذشته در جمع خبرنگاران حوزه سلامت تصریح کرد: اگر با این روند پیش برویم، من وضعیت گرفتاری با ویروس اچ آی وی را بسیار غم انگیز می بینم.
وی با اشاره به شناسایی 38 هزار مبتلا به ایدز در کشور گفت: ما پیش بینی می کنیم 59 هزار نفر در کشور مبتلا به ایدز باشند. به عبارتی 42 درصد بیماران را هنوز شناسایی نکرده ایم که رقم کمی نیست. وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: راه پیشگیری از ابتلا به اچ آی وی آموزش است و اگر با همین روند پیش برویم، وضعیت شیوع اچ آی وی غم انگیزخواهد بود.وزیر بهداشت همچنین با بیان این که هم اکنون برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی نگرانی نداریم، افزود: قطعا سال ۹۸، سال نسبتا پرتلاطمی است و ما با فشار تحریم‌های ظالمانه ممکن است شرایط ویژه‌ای را تجربه کنیم اما تمهیداتی را در زمینه تهیه دارو و تجهیزات اساسی اندیشیده‌ایم. وی افزود: هم اکنون نگرانی برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی نداریم و سازوکارهایی برای دور زدن تحریم‌ها اندیشیده‌ایم‌ بنابراین نگرانی عمده‌ای در زمینه تامین دارو و تجهیزات پزشکی به ویژه در حوزه داروهای اساسی مانند داروهای بیماران خاص و صعب العلاج نداریم.نمکی درباره وضعیت سلامت روان در کشور تصریح کرد: وضع بهداشت روان در مملکت بسیار پریشان است و ما یکی از افسرده‌ترین جوامع درجهان هستیم. متاسفانه در کشور ما برنامه های فرح‌زا به مراتب کمتر از برنامه‌های ماتم‌زاست. وزیر بهداشت همچنین درباره چگونگی پرداخت هزینه ها از جیب مردم در قالب طرح تحول سلامت اظهار کرد: کاهش آسیب پذیری مردم و حمایت از ساکنان نقاط محروم و فرودستان به ویژه در تحولات سال آینده، مد نظر است. بر همین اساس سه بسته اصلی شامل کاهش پرداخت از جیب بیماران، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و ماندگاری طبیب در نقاط کمتر برخوردار را مد نظر داریم.

پرداخت معوقات پرستاران قبل از سال ۹۸
وزیر بهداشت درباره پرداختی های پرستاران نیز اظهار کرد: پرداخت معوقات پرستاران قبل از شروع سال ۹۸ در اولویت وزارت بهداشت قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها