رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432950

هوای تهران امروز سالم است

ساعت24 - مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا فردا (۲۶ اسفند) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط سالم قرار دارد، گفت: دما تا روز آینده روند کاهشی خواهد داشت.

حسین شهبازی به پیش‌بینی وضعیت هوا برای امروز و دو روز آینده تهران (۲۷ تا ۲۹ اسفند) پرداخت و اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار در صبحگاه امروز( ۲۷ مهر ماه) است.

وی افزود: برای برخی ساعات، وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متربرثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود که پراکندگی آلاینده‌ها از سطح شهر و برقراری شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران را به دنبال خواهد داشت.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه با کاهش میزان ناپایداری جوی از بعدازظهر، به‌تدریج از سرعت باد و میزان ابرناکی کاسته خواهد شد، گفت: احتمال می‌رود طی برخی ساعات شبانگاه افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود.

شهبازی ادامه داد: این وضعیت جوی تا صبحگاه فردا ( ۲۸ مهرماه) کم و بیش ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود شرایط برای تجمع آلاینده‌ها فراهم شود. هرچند وزش باد در برخی ساعات روز در کاهش موقتی آلاینده‌ها تاثیرگذار خواهد بود. بر این اساس، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها تا فردا وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط سالم قرار خواهد داشت.

وی در پایان گفت: میانگین کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۳۶ و هوا در شرایط «پاک» است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها