رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 432980

سیگنال عربستان درباره تمدید کاهش تولید اوپک

ساعت24 - عربستان سعودی اعلام کرد ماموریت اوپک برای متعادل کردن بازار نفت تا پایان فاصله زیادی دارد زیرا ذخایر جهانی با وجود تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، رو به افزایش است و ممکن است تمدید کاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ را الزامی کند.

روسیه که تولید نفتش را به همراه اوپک کاهش داده است، اعلام کرد کاهش تولید این کشور حداقل تا ژوئن ادامه خواهد یافت.

آمریکا صادرات نفت خود را در ماه‌های اخیر به طور مستمر افزایش داده و همزمان ایران و ونزوئلا را برای جلوگیری از صادرات آنها به بازار جهانی، هدف تحریم قرار داده است.

سیاست‌های واشنگتن ابهامات جدیدی را برای اوپک که تلاش می‌کند روند متعادل شدن عرضه و تقاضا را پیش بینی کرد، به همراه آورده است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: ارزیابی من این است که همچنان کار زیادی پیش روی ما قرار دارد. ما همچنان شاهد رشد ذخایر هستیم و مطمئناً تا ژوئن باید روند محدودیت عرضه را حفظ کنیم. فالح در آستانه دیدار اعضای کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک در باکو گفت: ما مایل هستیم برای ادامه رصد وضعیت عرضه و تقاضا آماده بمانیم و هر آنچه که لازم است را در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ انجام دهیم.

تحریم‌های آمریکا

اوپک و متحدانش از ژانویه توافق جدیدی را برای کاهش تولید به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز یا معادل ۱.۲ درصد از تقاضای جهانی با هدف متعادل کردن بازار جهانی نفت و تقویت قیمت‌ها آغاز کردند.

اوپک قرار است در آوریل و سپس در ژوئن دیدار کرده و درباره سیاست تولید خود تصمیم بگیرد. آمریکا ایران را هدف تحریم قرار داده اما به برخی از مشتریان این کشور تا مه برای ادامه وارداتشان معافیت صادر کرده است.

همچنین واشنگتن تلاش می‌کند نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را از قدرت ساقط کند و صنعت نفت این کشور را هدف تحریم قرار داده است.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرد که برنامه‌ریزی برای اوپک و روسیه به دلیل تحریم‌های آمریکا دشوار است. وی گفت: این تولیدکنندگان اطلاعات اندکی تا زمان برگزاری دیدارشان در آوریل دارند زیرا واشنگتن هنوز درباره تصمیم خود برای تمدید معافیت‌ها علیه صادرات نفت ایران مطلبی اعلام نکرده است.

وی در ادامه افزود: تحریم‌ها روند منفی در بازار ایجاد کرده و تصویر عرضه و تقاضا را کاملاً مختل کرده است. این تحریم‌ها برای کمک به فروش کالاهای کشور تحریم کننده وضع شده‌اند و ابهام ایجاد کرده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، روسیه برای کاهش تولید نفت خود مطابق با اهداف تعیین شده به کندی عمل و اعلام کرده که کاهش تولید در زمستان این کشور دشوار است. بنابراین عربستان سعودی عمده بار کاهش تولید را به دوش گرفته و برای جبران پایبندی اندک سایر تولیدکنندگان، تولیدش را بسیار پایین‌تر از سهمیه تعیین شده رسانده است. اما فالح اعلام کرد این امر برای همیشه ادامه نخواهد یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها