رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433137

غذاهای بین‌راهی ارزان نخورید

ساعت 24-‌یک متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: توصیه می‌شود مسافرین از غذاهای بین‌راهی ارزان‌قیمتی که قیمت معقولی ندارند، استفاده نکنند.

‌دکتر ابراهیم فلاحی در گفت‎وگو با ایسنا، اظهار کرد: به شهروندانی که قصد مسافرت دارند توصیه می‌شود که مواد غذایی موردنیاز خود را با خود ببرند ‌تا کمتر از غذاهای بین‌راهی استفاده کنند.

وی ادامه داد: چنانچه افرادی مجبورند در مسافرت از غذاهای بین‌راهی استفاده کنند باید به سابقه رستوران کیفیت غذا و قیمت آن توجه داشته باشند.

فلاحی بیان کرد: توجه به قیمت غذا بسیار مهم است و توصیه می‌شود از غذاهای ارزان‌قیمت استفاده نکنند چراکه غذایی که قیمت معقولی نداشته باشد، حتماً مشکل دارد.

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی تصریح کرد: مسافرین در انتخاب غذا نیز باید دقت زیادی داشته باشند و از غذاهایی که نمک چربی کمتری دارند، استفاده شود.

وی افزود: مصرف غذای رستوران‌ها از فست فودی‌ها بهتر است چراکه تنوع غذایی بیشتری دارد.

عضو هیات علی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در غذاهای فست فودی‌ها پنیر پیتزا که دارای چربی زیادی استفاده می‌شود؛ همچنین نمک زیاد در آن‌ها وجود دارد، ‌خود عامل چاقی خواهد بود.

فلاحی گفت: مسافرین باید در مصرف سبزیجات و سالاد در رستوران‌ها دقت لازم را داشته باشند که موازین بهداشتی در شستشو و تهیه آن‌ها رعایت شده باشد.

‌این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی گفت: نیاز است در سفر از آب‌های بسته‌بندی‌شده (آب معدنی) استفاده شود و چنانچه افراد در جایی قرار دارند که دسترسی به آب بسته‌بندی‌شده ندارند، بهتر از آبی که روان بوده و سرچشمه آن مشخص است استفاده کنند.

وی اضافه کرد: چنانچه این افراد مجبورند از آب رودخانه استفاده کنند توصیه اکید می‌شود که آن آب را بجوشانند و پس از سرد شدن آن اقدام به مصرف کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها