رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433565

مختصات مصرف مواد مخدر در ایران

ساعت24 - افزایش ۴۰ درصدی بهای شیشه در ایران و رسیدن به گرمی ۱۰۰ هزار تومان این نگرانی را به وجود آورده که معتادان شیشه‌ای با روی آوردن به مصرف شیشه‌ ناخالص دچار بحران شوند.معتادان گاهی برای رسیدن به "نشئگی قبلی" مقدار زیادی شیشه ناخالص مصرف می‌کنند که می‌تواند باعث مرگ مصرف‌کنندگان شیشه شود.

مواد مخدر
افزایش ۴۰ درصدی بهای شیشه در ایران و رسیدن به گرمی ۱۰۰ هزار تومان این نگرانی را به وجود آورده که معتادان شیشه‌ای با روی آوردن به مصرف شیشه‌ ناخالص دچار بحران شوند.معتادان گاهی برای رسیدن به "نشئگی قبلی" مقدار زیادی شیشه ناخالص مصرف می‌کنند که می‌تواند باعث مرگ مصرف‌کنندگان شیشه شود.

مرداد امسال سعید صفاتیان، رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد مجمع تشخیص گفت: «در حالی که همه انتظار داشتند قیمت مواد مخدر هم حداقل دو برابر شود، اما این اتفاق رخ نداد». به گفته او تریاک با وجود نوسانات ارزی چندان گران نشده و هر کیلوگرم تریاک چهار میلیون تومان است.
بر اساس آمار سال ۹۶ تریاک با سهم ۵۳ درصدی پرمصرف‌ترین نوع مواد در کشور است. صفاتیان علت گران نشدن آن را مدیریت قاچاقیان می‌داند: «مصرف‌کنندگان بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بابت خرید تریاک می‌دهند، اما قاچاقچی‌ها قیمت مواد را به‌خاطر ترس از گرایش معتادان به مصرف مواد مخدر دیگر بالا نمی‌برند.»
به نظر می‌رسد افزایش قیمت تریاک موجب شود مصرف کنندگان سراغ ماده‌ای بروند که قاچاقچیان مواد مخدر از افغانستان، نفع نمی‌برند.

گران شدن شیشه
به گفته‌ی پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، افزایش ۴۰ درصدی بهای شیشه در ایران و رسیدن به گرمی ۱۰۰ هزار تومان این نگرانی را به وجود آورده که معتادان شیشه‌ای با روی آوردن به مصرف شیشه‌ ناخالص دچار بحران شوند.
هرچند بیشتر شدن ناخالصی شیشه، برخی افراد را به سمت مصرف ماری‌جوانا سوق می‌دهد، اما معتادان گاهی برای رسیدن به "نشئگی قبلی" مقدار زیادی شیشه ناخالص مصرف می‌کنند که می‌تواند باعث مرگ مصرف‌کنندگان شیشه شود.

تعداد و شیوه مصرف مواد در سال ۱۳۹۷ چه تغییری کرده است؟
با اینکه سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در واکنش به ارائه آمار‌های مختلف می‌گوید «تنها مرجع اعلام آمار این سازمان است»، اما در سال جاری هم آماری از سوی این سازمان ارائه نشده است. اکثر اظهارنظر‌ها با توجه به همان آمار سال ۹۶ است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها