رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 433615

بارش شدید باران تا ۷ فروردین در گیلان ادامه دارد

ساعت24 - مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش ۱۲ درجه‌ای دما در این استان خبر داد و گفت:‌ بر اساس نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی تا ظهر روز چهارشنبه ۷ فروردین در گیلان مستقر است.

style="text-align:right">محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان اظهار داشت: بر اساس الگوها و نقشه‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی در دوشنبه 5 فروردین شدت بیشتری به خود می‌گیرد و بارش باران با کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دمای هوا به صورت متناوب تا چهارشنبه 7 فروردین ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل هواشناسی گیلان بارندگی،‌ وزش باد، وقوع رعد و برق و پدیده‌های جوی این‌چنینی را در دو روز آینده مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 5 و 6 فروردین برای ارتفاعات و نواحی کوهستانی استان گیلان نیز بارش برف و وقوع کولاک پیش‌بینی می‌‌شود.

دادرس با بیان اینکه از چهارشنبه ظهر بارش باران و برف در گیلان متوقف و این سامانه از استان خارج می‌شود تصریح کرد: اخطاریه‌های لازم برای دستگاه‌های ذیربط صادر شده است بنابراین انتظار داریم مسئولان مربوطه اقدامات لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی را انجام دهند.

وی به همراه داشتن تجهیزات زمستانی توسط رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان گیلان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: با توجه به بارش باران شدید به مردم و مسافران نوروزی توصیه می‌شود از استقرار در حاشیه رودخانه‌های استان گیلان خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان وقوع آب‌گرفتگی، جاری شدن سیلاب و احتمال بالا آمدن آب رودخانه‌ها در استان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: کاهش دما، افزایش ابر، وزش باد و بارندگی شدید پدیده قالب برخی از نقاط گیلان به‌ویژه ارتفاعات و دامنه‌های استان تا چهارشنبه 7 فروردین است.

منبع:تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها