رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437618

ارائه زمین رایگان به سازندگان مسکن

ساعت24- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت عنوان مسکن مهر را به مسکن امید تغییر داده است، گفت: فرآیند فروش واحدهای مسکونی جدید به متقاضیان باید به صورت هدفمند صورت گیرد.

مسکن مهر
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت عنوان مسکن مهر را به مسکن امید تغییر داده است، گفت: فرآیند فروش واحدهای مسکونی جدید به متقاضیان باید به صورت هدفمند صورت گیرد.

سیداحسن علوی با اشاره به ورود دولت برای اجرای طرح مسکن امید در کشور به ویژه در کلانشهرها، گفت: به نظر می رسد که دولت و وزارت راه و شهرسازی به دنبال تداوم اجرای طرحی مانند مسکن مهر در کشور است، از این رو دولت عنوان مسکن مهر را به مسکن امید تغییر داده است.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر وزارت راه و شهرسازی با مجوز رئیس جمهور به دنبال اجرای طرحی است که بر اساس آن زمین رایگان به پیمانکاران و سازندگان داده شود تا مساکن جدید با قیمت معقول و پایین نسبت به قیمت کنونی بازار تولید و به افراد و متقاضیان اصلی فروخته شود.

خانوارهای متوسط و کم درآمد در اولویت خرید مسکن

باید فرآیند فروش مسکن های جدید به متقاضیان به صورت هدفمند صورت گیرد، یعنی آنکه خانوارهای متوسط و با درآمد کم بتوانند از این امتیاز برخوردار شوند و دلالان نتوانند نسبت به خرید این مسکن ها اقدام کنند

وی گفت: البته باید فرآیند فروش مسکن های جدید به متقاضیان به صورت هدفمند صورت گیرد، یعنی آنکه خانوارهای متوسط و با درآمد کم بتوانند از این امتیاز برخوردار شوند و دلالان نتوانند نسبت به خرید این مسکن ها اقدام کنند.

تلاش دولت برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی تا دو سال آینده

علوی ادامه داد: در شرایط کنونی هدف گذاری دولت دوازدهم برای تولید مسکن، ساخت حدود 400 هزار واحد مسکونی است که بخشی از این استراتژی در قالب اجرای طرح بازآفرینی شهری محقق خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من اجرای مسکن امید و ساخت حداقل 400 هزار واحد مسکونی می تواند اثر مثبتی در تعدیل شدن قیمت بازار مسکن داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: یکی از عوامل بازار مسکن، اثرات روانی و موج های ایجاد شده در این بخش است، از این رو مطرح شدن تلاش دولت برای تولید انبوه مسکن می تواند زمینه را برای کاهش قیمت ها فراهم کند.

خانه ملت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها