رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 437801

کره شمالی بولتون را تحقیر کرد

ساعت 24- کره شمالی اظهارات اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را مزخرف خواند و مورد انتقاد قرار داد.

div>

به گزارش ان بی سی نیوز، کره شمالی با انتقاد از جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، درخواست اخیر او از پیونگ یانگ برای جدیت نشان دادن در خصوص خلع سلاح هسته‌ای را مهمل و مزخرف دانست. بنا به گزارش ان بی سی نیوز این دومین بار در کمتر از یک هفته است که کره شمالی یک مقام بلندپایه آمریکا را به باد انتقاد می‌گیرد.

چو سون هوی، معاون وزیر خارجه کره شمالی در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات اخیر بولتون گفت: بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه‌ای با بلومبرگ با بیان چنین اظهارات مزخرفی فراتر از حد خود عمل کرد.

این مقام کره شمالی افزود: اظهارات بولتون مرا به تعجب واداشت که این‌ها از عدم درک اهداف سران ارشد کره شمالی و آمریکا ناشی می‌شود، یا اینکه او تنها تلاش کرده به نوعی با حس شوخ طبعی صحبت کند.

معاون وزیر خارجه کره شمالی در ادامه گفت: «با توجه به تمام موارد، صحبت‌های او فاقد جذابیت بوده و به نظر من کوته نظرانه است.» این مقام کره شمالی همچنین هشدار داد در صورتیکه آمریکا به طرح چنین اظهارات فاقد عقلانیت و احتیاط ادامه دهد، برای این کشور خوب نخواهد بود.

اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد آماده برگزاری نشست سوم با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است، اما بولتون روز چهارشنبه گفت ابتدا باید نشانه‌های واقعی از سوی کره شمالی مبنی بر اتخاذ تصمیمات استراتژیک برای رها کردن تسلیحات هسته‌ای وجود داشته باشد. پنج شنبه گذشته نیز کره شمالی اعلام کرد نمی‌خواهد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تیم مذاکرات هسته‌ای دو کشور را هدایت کند و شخصی بالغ‌تری باید جایگزین او شود. این اظهارنظر درست چند ساعت پس از اولین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ پس از شکست مذاکرات هسته‌ای با آمریکا در ویتنام صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها