رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 438025

شمار قربانیان جنگ داخلی لیبی به ۲۵۴ کشته رسید

ساعت24 - سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که شمار تلفات درگیری‌ها در حومه طرابلس پایتخت لیبی به ۲۵۴ کشته و ۱۲۲۸ زخمی رسید.

سازمان بهداشت جهانی در تازه‌ترین گزارش خود از شمار تلفات درگیری‌ها در لیبی، اعلام کرد که تا کنون ۲۵۴ نفر کشته و ۱۲۲۸ نفر نیز زخمی شده‌اند.

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، در این گزارش آمده است که ۱۵۲ نفر از زخمی‌ها تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

درگیری نیروهای شرق (طبرق) و غرب (طرابلس) لیبی وارد هجدهمین روز شده است.

فرماندهی نیروهای شرق را ژنرال بازنشسته خلیفه حفتر بر عهده دارد که از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردار است و فرماندهی جبهه غرب را نخست‌وزیر فایز السراج رئیس دولت «وفاق ملی» در طرابلس بر عهده دارد.

حفتر به پشتیبانی ریاض، ابوظبی و قاهره قصد دارد طرابلس، مقر دولت وفاق ملی را تصرف کند. حفتر، جنگ علیه طرابلس را عملیات آزادسازی طرابلس نامیده و السراج نیز برای مقابله با این حمله، عملیات نیروهای خود را «برکان الغضب» (آتشفشان خشم) نامیده است.

عقب‌نشینی نیروهای حفتر در جنوب طرابلس

نیروهای دولت وفاق ملی روز یکشنبه(دیروز) با نیروهای حفتر در جنوب طرابلس بشدت درگیر شده و نیروهای حفتر را وادار به عقب‌نشینی از بخش‌هایی از جنوب طرابلس کردند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که نیروهای دولت وفاق ملی موفق شدند نیروهای حفتر را در منطقه عین زاره جنوبی تا چند کیلومتر به عقب برانند.

با این حال «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر بدون اذعان به ناکامی این نیروها در پیشروی به سمت طرابلس، مدعی شد که نیروهای دولت وفاق ملی از تروریست‌‌های القاعده، داعش و دیگر مزدوران کمک گرفته‌اند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، دیشب نیز صدا انفجارهای مهیب در مرکز شهر طرابلس به گوش می‌رسید و به گفته «مصطفی المجعی» سخنگوی نظامی دولت وفاق ملی لیبی نیروهای حفتر با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، به حملات علیه مناطق مسکونی ادامه می‌دهند.

هشدار سازمان ملل از نابسامانی اوضاع لیبی

«غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در لیبی درباره نابسامانی اوضاع در لیبی، این کشور نفتی و جنگ قدرت در آن هشدار داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها