رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443274

واکنش ناجا به گم‌شدن فاطمه شریفی

ساعت24 -نیروی انتظامی به گم‌شدن فاطمه شریفی دختر ۸ ساله افغانستانی واکنش نشان داد.

، به‌دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره گم‌شدن فاطمه شریفی دختر ۸ ساله افغانستانی، نیروی انتظامی در قالب یک جوابیه واکنش نشان داده است.متن این جوابیه به شرح زیر است:

۱. در موارد مشابه گم شدن دختربچه (عدم وجود آدرس وهویت اشخاص و...) بخصوص برای کودکان، پلیس موظف است برابر قانون کودک را در اولین فرصت به جهت صیانت از آنان به بهزیستی تحویل نمایند که این امر توسط ماموران پلیس صورت پذیرفت.

۲. پس از مراجعه والدین دختر گمشده به پلیس آگاهی تهران بزرگ، اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده و ثبت در سیستم جامع نیروی انتظامی صورت گرفت.

۳. پس از ثبت و تشکیل پرونده در آگاهی از سازمان بهزیستی کشور برای احراز هویت شحص مربوطه از طریق سیستم جامع بهزیستی کشور پیگیری گردید که جواب منفی اعلام شد.

۴. پس از مراحل تشکیل پرونده، والدین کودک تصاویر فرزند مفقود شده خود به همراه شماره تماس درفضای مجازی منتشر نمودند که کارکنان مجتمع بهزیستی در کرج پس از مطلع شدن با والدین تماس گرفته و مشخصات کامل تری از فرزند گم شده را مطالبه می‌کنند بعد از حصول اطمینان به والدین کودک آدرس محل نگهداری را اعلام و دختر گم شده را به آنها تحویل می‌دهند،والدین نیز هیچ گونه خبری مبنی بر اینکه دخترشان پیدا شده به پلیس ارائه نمی‌دهند، پس از گذشت 2 روز از پیدا شدن کودک، پلیس آگاهی که هیچ گونه اطلاعاتی از وی ندارند به والدین اعلام می‌نماید که برای بررسی بیشتر در منزل حضور داشته باشند که پدرومادر دختر اعلام می‌دارند که فرزندشان پیدا شده است.

۵. نگارنده گزارش بدون آگاهی و پیگیری از مبادی اقدام به نگارش ذهنیات خود نموده و با خدشه‌دار نمودن رسالت خبرنگاری با زدن تیتر زرد در سایت خبرآنلاین که مخاطبین زیادی نیز دارد، زحمات ماموران خدوم ناجا، بهزیستی، شهرداری و ... را که در چارچوب قانون عمل نموده را زیر سوال برده و هیچ توجهی به وظیفه والدین و احساس مسئولیتی که در قبال فرزندانشان دارند، نداشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها