رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 443488

پای ملخ صحرایی به رامهرمز باز شد

ساعت 24- مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز گفت: جمعیتی از ملخ صحرایی در مراتع با پوشش بوته‌ای و درختچه‌ای روستای بن رشید از توابع بخش سلطان‌آباد رامهرمز ظاهر شدند که بلافاصله از روز گذشته تا ظهر امروز طی دو عملیات سم‌پاشی موثر در سطح حدود ۱۵ هکتار بخش عظیمی از دسته‌های ملخ‌ها نابود شدند.

style="text-align: justify;"> سید مهرداد میرسالاری مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز، اظهار کرد: جمعیتی از ملخ صحرایی در مراتع با پوشش بوته‌ای و درختچه‌ای روستای بن رشید از توابع بخش سلطان‌آباد رامهرمز ظاهر شدند که بلافاصله با تدارک ادوات، تجهیزات و سموم موردنیاز، از بعدازظهر روز گذشته تا ظهر امروز طی دو عملیات سم‌پاشی مؤثر در سطح حدود ۱۵ هکتار بخش عظیمی از دسته‌های ملخ‌ها نابود شدند.

وی افزود: از بهمن‌ماه گذشته با اعلام ورود ملخ صحرایی از جنوب کشور بلافاصله ضمن تشکیل اولین ستاد ردیابی، رصد و مبارزه، تشکیل کمیته‌ها و اکیپ‌های مربوطه در جهاد کشاورزی و پیش‌بینی تدارکات لازم و اطلاع‌رسانی عمومی به کشاورزان به‌طور مستمر عملیات گشت زنی، رصد و پایش توسط کارشناسان جهاد کشاورزی با همکاری کشاورزان، دامداران روستایی و عشایر در سطح مزارع، مراتع و جنگل‌ها ادامه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز با بیان این‌که این مورد اولین کانون تجمعی مشاهده شده از ملخ صحرایی در رامهرمز بود، عنوان کرد: با حضور و همکاری داوطلبانه کشاورزان، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستای بن رشید و سایر روستاهای بخش سلطان‌آباد اقدامات مؤثری در حال انجام است.

وی گفت: از کلیه همشهریان تقاضا داریم ‌که در امر رصد و ردیابی ملخ همیاری و همکاری لازم را داشته باشند و در هر نقطه‌ای از شهرستان به هر تعداد و هر سنی از ملخ مشاهده کردند سریعاً به جهاد کشاورزی یا بخشداری‌ها اطلاع‌رسانی کنند.

میرسالاری اظهار کرد: کلیه مناطق سرسبز به‌ویژه مناطق جنگلی و بیشه‌ای با توجه به برداشت مزارع مستعدترین و محتمل‌ترین مکان‌های حضور ملخ هستند که در صورت آسیب درختان و جنگل، جبران خسارت و احیای دوباره آن‌ها امری زمان‌بر و هزینه‌دار برای شهرستان خواهد بود.

وی گفت: به دامداران توصیه می‌شود که از چرای احشام خود در مناطق سم‌پاشی شده مطلقاً خودداری کنند و به جهت کانون‌کوبی فوری و جلوگیری از تکثیر و گسترش ملخ که نتیجه آن مبارزه گسترده‌تر و آلودگی بیشتر مراتع و محدودیت چرای دام‌ها می‌شود، تقاضا می‌کنیم که دامداران نیز در پایش و رصد ملخ نیز همکاری کنند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها