رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 447189

توزیع 9800 بسته حمایتی در بین سیل‎زدگان

ساعت24 -مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: 9800 بسته حمایتی در بین سیل‌زدگان توزیع شده است.

سیلاب
فاطمه زهرا توکلی ، اظهار کرد: 9800 بسته حمایتی شامل مواد غذایی و بهداشتی، البسه، وسایل مخصوص معلولان به مددجویان آسیب‌دیده از سیل توزیع شده است.

وی تصریح کرد: معادل سه ماه مستمری به تمام مددجویان آسیب‌دیده در شهرستان‎های سیل‎زده پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اقدامات تیم محب، افزود: ارزیابی میدانی از مناطق سیل‌زده با تأکید بر مناطقی که بیشترین آسیب و خسارتی را دیده‌اند از اقدامات این تیم است.

توکلی خاطرنشان کرد: تعیین مدل مداخله در مناطق آسیب‎زا که بر این اساس مقرر شد از دو مدل اجتماعی و روان‌شناختی در امر مداخلات استفاده شود.

وی اضافه کرد: از مدل اجتماعی با هدف توانمندسازی و اقتدار افزایی افراد محلی دچار بحران به‌منظور جلب مشارکت و همکاری افراد آسیب‌دیده در جهت رفع مشکلات خود و باهدف بازسازی جامعه محلی و بر اساس استراتژی اجتماع‌محور و مدل روان‌شناختی با تأکید بر مشاوره غربالگری و شناسایی افراد در معرض خطر و ارائه خدمات آموزشی و درمانی به آن‌ها استفاده شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: براین اساس فعال کردن CB‌ها، استفاده از ظرفیت جمعیت همیاران و پایگاه‎های سلامت اجتماعی به‌عنوان بخشی از مدل مداخله‎ای اجتماعی تعیین شد و استفاده از روانشناسان متخصص و آموزش‌دیده داوطلب در برقراری ارتباط با مردم دچار سیل جهت بازی‎های روانی اولیه غربالگری و پیگیری موارد مشکوک به مشکلات روانی از طریق پایگاه‎های مشاوره و مداخلات روانی اجتماعی در بلایا در دستور کار قرار گرفت.

توکلی ادامه داد: نیازهای هریک از مناطق دچار سیل بر اساس شدت آسیب و میزان افراد آسیب‌دیده مطابق دو مدل فوق حداقل برای یک سال تعیین شد.

به گفته وی، هماهنگی بین بخشی و درون بخشی با دستگاه‎های دولتی و غیردولتی جهت استفاده از ظرفیت‎ها و منابع انسانی و برگزاری جلسات هماهنگی با آموزش‌وپرورش، هلال‌احمر، علوم پزشکی و خانه روانشناسی لرستان جهت تجمیع خدمات و کاهش موازی کاری تعیین شد.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها