رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 448033

نانسی پلوسی: باید در مورد ایران محتاط باشیم

ساعت 24- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد کشورش باید در مورد ایران محتاطانه رفتار کند.

style="text-align:justify"> به گزارش شبکه خبری سی‌بی‌اس، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه در یک نشست خبری خواستار اتخاذ رویکردی محتاطانه در قبال ایران شد.

نانسی پلوسی در واکنش به افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا و همچنین سرنگونی پهپاد آمریکایی بر فراز ایران به خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم موقعیت خطرناکی است. تنش‌ها در منطقه رو به افزایش است. ما باید در دفاع از منافع خود در منطقه، قوی و استراتژیک عمل کنیم، اما در عین حال نباید بی‌احتیاط باشیم.»

وی افزود: «من فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهور ترامپ قصد داشته باشد با ایران وارد جنگ شود؛ هیچ‌کس در آمریکا تمایلی به جنگ [با ایران] ندارد.»

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ 97 تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است اما نتوانسته ایران را وادار به تسلیم در برابر خواسته‌های خود کند.

آمریکا حتی در برهه‌ای ایران را به تقابل نظامی تهدید کرد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی ندید، به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

با این حال ایران تأکید کرده است که هرگز تحت فشار تن به مذاکره با آمریکا نخواهد داد و ایران کشوری نیست که تسلیم خواسته‌های یک رژیم زورگو شود.

مقامات دولت ترامپ گمان می‌کردند که الگوی کره شمالی در مورد ایران نیز جواب خواهد داد اما مقاومت سرسختانه ایران به آنها ثابت کرده است که همیشه نمی‌توانند خواسته‌هایشان را با تهدید و ارعاب به کشورهای دیگر تحمیل کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها