رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 451987

بیمار مبتلا به تب کریمه‌کنگو در فارس فوت کرد

ساعت24- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای امسال، در استان فارس پنج بیمار مبتلا به تب کریمه شناسایی شده اند که از این تعداد، یک نفر جان خود را از دست داد.

div style="text-align:justify">

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای امسال، در استان فارس پنج بیمار مبتلا به تب کریمه شناسایی شده اند که از این تعداد، یک نفر جان خود را از دست داد.

دکتر عبدالرسول همتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم ‎ اینک در کل کشور ۵۴ نفر مبتلا به این بیماری واگیردار شناسایی شده و پنج نفر در سطح کشور جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: بیماری تب کریمه که با عنوان تب خون ریزی دهنده هم شناخته می شود نوعی بیماری ویروسی است و در آسیا و آفریقا شیوع بیشتری دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: منشا این بیماری نوعی کنه حیوانی است و به انسان هم منتقل می شود.

همتی همچنین با بیان اینکه شیوع این بیماری در همه ماه ها مشاهده می‌شود افزود: در فصل تابستان احتمال شیوع تب کریمه بیشتر است.

وی خواستار رعایت موازین بهداشتی از سوی شهروندان شد و خاطرنشان کرد: نشخوارکنندگان اهلی مانند گاو و گوسفند ناقل این بیماری محسوب می‌شوند و این بیماری از طریق مصرف گوشت یا تماس با خون حیوان مبتلا قابل انتقال است.

همتی همچنین بر لزوم رعایت بیشتر موازین بهداشتی از سوی کسانیکه با کشتار دام ارتباط دارند تاکید کرد و ادامه داد: سال گذشته ۱۸ مورد از تب کریمه در فارس شناسایی شدند که برای ۱۴ نفر از آنها احتمال قطعی ابتلا به این بیماری داده شد و دو نفر از آنها نیز فوت شدند.

وی به شهروندان توصیه کرد که گوشت مورد نیاز خود را از قصابی ها و مراکز بهداشتی مورد تایید دامپزشکی تهیه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه تهیه گوشت ارزان قیمت از مکان های غیرمجاز ریسک بالایی دارد، اظهار کرد: تعدادی از افراد مبتلا به این بیماری، خود از جمله کسانی بودند که اقدام به ذبح غیربهداشتی گوسفند به ویژه در مناطق حاشیه ای کرده بودند.

این مقام مسئول بیان کرد: علائم اولیه بیماری تب کریمه کنگو بسیار شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزاست و شامل تب، لرز، سردرد، بدن درد، درد عضلات، درد چشم و ترس از نور است.

همتی همچنین با بیان اینکه تب کریمه کنگو جزوه بیماری‌های ویروسی «تب‌های خونریزی دهنده» محسوب می‌شود، اظهار کرد: تب کریمه کنگو بیماری عفونی است که فرد به دنبال درگیر شدن با ویروس‏‌ها علاوه بر خونریزی تب می‌کند.

وی ادامه داد: چنانچه فردی با هم دچار تب و خونریزی شد باید به وجود این ویروس در بدن خود شک کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها