رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457113

ترامپ: طلیب به اسرائیل نمی رود! نظر شما چیست؟

ساعت 24-رئیس جمهوری آمریکا انصراف نماینده مسلمان و فلسطینی تبار کنگره این کشور از سفر به اراضی اشغالی را "توطئه" برای انتقاد از رژیم صهیونیستی خواند.

خبر
به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مخالفت رشیدة طلیب، نماینده مسلمان و فلسطینی تبار کنگره آمریکا با تجدیدنظر مقامات رژیم صهیونیستی درباره حضور او در اراضی اشغالی و انصراف از این سفر انتقاد شدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور را به همراه داشت.

ترامپ که پیشتر رژیم صهیونیستی را برای ممانعت از ورود رشیده طلیب و ایلهان عمر، دو نماینده مسلمان کنگره به اراضی اشغالی تشویق کرده بود، گفت که مخالفت طلیب با اجازه دیدار وی با مادربزرگش از پیش برنامه ریزی شده بود و با هدف انتقاد از هم‌پیمان واشنگتن صورت گرفت.

وی مدعی شد که رژیم صهیونیستی با احترام با رشیده طلیب برخورد کرده، چراکه به وی اجازه دیدار با مادربزرگش را داده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا با انتشار پیامی در توییتر نوشت: طلیب پس از آنکه اسرائیل اجازه دیدار او با مادربزرگش را صادر کرد شوکه شد و به همین دلیل با صدای بلند اعلام کرد که به اسرائیل سفر نمی‌کند. نظر شما چیست؟ آیا این مسأله می‌تواند به منزله یک "توطئه" باشد؟

ترامپ در ادامه مخالفت طلیب با اجازه ورود به اراضی اشغالی را اقدامی "زشت" توصیف کرد.

در این راستا، نبیل شعث، مشاور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت رژیم صهیونیستی با سفر دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به فلسطین و اراضی اشغالی را تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین خواند.

وی افزود: اسرائیل به عنوان یک حکومت نژادپرست به هر شیوه‌ای برای مخفی کردن جنایات و پاک کردن حقیقت اقدامات و سیاست‌های نژادپرستانه‌اش که مخالف با قانون بین‌المللی است، تلاش می‌کند. آخرین مورد این اقدامات بستن مسجد الاقصی به روی نمازگزاران مسلمان و دادن اجازه به شهرک نشینان افراطی برای هتک حرمت به آن و همچنین اعدام دو طفل بی‌گناه در درهای آن بود.

شعث تأکید کرد که اقدام رژیم صهیونیستی به منظور انتقام از عمر و طلیب به دلیل مواضع سیاسی مخالف آنها با دولت اشغالگر اسرائیل و اعلام حمایت از جنبش جهانی تحریم اسرائیل (BDS) صورت گرفت.

وی در ادامه گفت که رژیم صهیونیستی طی چند سال گذشته به ده‌ها عضو کنگره حامی خود اجازه داده تا به منظور تبلیغ برای این رژیم به منطقه سفر کنند.

این مقام فلسطینی همچنین ایلهان عمر و رشیدة طلیب در پی مواضع مخالف آنها با نژادپرستی و رژیم اشغالگر و همچنین حمایت آنها از جنبش جهانی تحریم اسرائیل تشکر و قدردانی کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها