رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457115

شو اجرا کنم و هر روز مصاحبه کنم دردی از هوادار دوا می‌شود؟

ایرج عرب: برانکو در پرسپولیس برانکو شد

ساعت 24-مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: پرسپولیس مشکلات ساختاری زیادی دارد که باید به آنها رسیدگی شود اما اینکه هر روز شو اجرا کنم و مصاحبه کنم دردی از هوادار دوا نمی‌کند.

عرب در واکنش به نظرسنجی برنامه درباره عامل زیر سوال رفتن عملکرد باشگاه در مقابل طرفداران گفت: در این نظرسنجی کارهای خوبی که در باشگاه انجام شده دیده نشده و بیشتر به بحث های چالشی دقت شده است. نقاط قوت بسیاری در عملکرد هیات مدیره وجود دارد. ما باید نسبت به مسائل واقع بین باشیم اما به موضوعات پرسپولیس سطحی نگاه می شود. این باشگاه دولتی و با انبوهی از مشکلات است. دیده اید و خواهید دید که این مشکلات با تغییرات مدیریتی نه در گذشته حل شده و نه در آینده حل خواهد شد.
وی درپاسخ به اینکه شما قبل از اینکه مدیریت باشگاه را بپذیرید می دانستید دولتی است، افزود: اتفاقاتی می افتد که به اینکه شما قبلا می دانستید باشگاه دولتی است یا نه ربطی ندارد. مگر ما می دانستیم نرخ ارز سه برابر می شود؟ مگر می دانستیم برانکو ناگهان می رود؟ درآمدهای ما که ریالی است چطور بالا رفته است!؟ وقتی قرارداد یک مربی ناگهان سه برابر می شود چطور با پول ریالی می شود جبرانش کرد.
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره حواشی رفتن برانکو توضیح داد: برانکو روز قبل از رفتن خود اعلام کرد من هستم اما فردای آن روز وکیل او نامه نوشت و گفت مطالبات من را بدهید که بخشی از آنها در پایان لیگ ایجاد شده بود و ایشان مثلا هنوز قهرمان نشده بود که بخواهد پاداش قهرمانی بگیرد و او ناگهان همه بدهی ها و پیش پرداخت فصل بعد را خواست.
عرب تاکید کرد: دو ماه قبل از رفتن برانکو ایشان 500 هزار یورو یعنی 8 میلیارد پول گرفتند. او گفت تا 18 ژوئن پول مرا بدهید من می مانم. چند روز قبل پول آمادده شد. ما به دلیل تحریم ها امکان واریز پولها را نداشتیم و وجه ها را نقدی دریافت می کردند. حتی همان 500 هزار یورو را هم من نقدی در پاکت به او داده بودم. چهار روز قبل از تمام شدن موعدی که برانکو اعلام کرده بود، پول ایشان آماده بود اما دو روز قبل از این موعد اعلام کرد می خواهد برود.
وی درباره انتقاداتی که به بروز این اتفاق در دوران کاری او شده، یادآور شد: مگر یک مربی همه عمر در یک جا می ماند؟ این اتفاق در دوره ما افتاد اما در هر دوره ای می توانست بیفتد. ایشان تصمیمی برای ماندن نداشت بعدها که منزل ایشان را تحویل گرفتیم فهمیدیم دو ماه قبل اسباب و اثاثیه اش را به گمرک داده است.
مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: تمام تلاش ما این بود که ایشان را نگه داریم. تامین رقم 1 میلیون یورویی در عرض یک هفته تلاش نیست؟ ترغیب و تشویق ایشان تلاش نیست؟ شما به چه چیزی تلاش می گویید؟ قطعا وقتی او دو ماه قبل وسایل خود را برده تصمیم او به رفتن بوده است. تمام شواهد و قرائن نشان می دهد او می خواسته برود.
عرب در پاسخ به اینکه چطور متوجه اسباب کشی او نشدید، تصریح کرد: مگر باشگاه به خانه و زندگی شخصی افراد نظارت دارد؟ مگر صاحبخانه هر روز نگاه می کند که مستاجر چه می کند؟ البته ایشان که صاحبخانه و اختیاردار بود و باشگاه هم هیچوقت در زندگی شخصی سرمربی خود دخالت نمی کند. ما تلاش زیادی کردیم تا ایشان بماند و در حد توان خواسته هایش را تامین کردیم. پول ایشان را در موعد مقرر آماده کردیم. اگر گزینه دیگری برای تلاش وجود دارد که ما انجام نداده ایم بفرمایید.
وی که از انتقادات هواداران گلایه داشت، ادامه داد: ما به نظر هواداران احترام می گذاریم اما اینکه این سوال در چه سطحی پرسیده شده قابل تامل است. بیرانوند مانده، علیپور، ترابی و انصاری را نگه داشته ایم. بازیکنانی بودن که شروطی در قراردادشان بود که به راحتی می توانستند بروند. مثلا این شرط که اگر از قرارداد خارجی درصدی به باشگاه می آوردند می توانستند بروند. انصاری و ترابی به راحتی می توانستند جدا شوند. باشگاه و هیات مدیره تلاش کردند و کارهای بسیار زیادی انجام شد و تلاش زیادی کردیم تا بازیکنانی که سه دوره تیم را قهرمان کردند نگه داریم و نادیده گرفتن این همه تلاش برای نگه داشتن اینها اجحاف است. امیری و کنعانی زادگان را گرفتیم و مدافع خارجی مان هم در راه است. خیلی هم شو ندادیم و اینکه هر روز مصاحبه کنیم چه مشکلی را حل می کند.
مدیرعامل پرسپولیس اذعان کرد: مسائلی است که از دید هوادار دور است. برخی به هوادار می گویند به اسپانسر کمک نکنید چون پول را به باشگاه نمی دهد و سیم کارت ها را بشکنید! دولت هم که کمک نمی کند. هواداران هم هزار تومان هم به حساب هواداری واریز نکردند بعد توقع دارند بازیکن یک میلیون دلاری بگیریم.

وی با بیان اینکه باشگاه ما دارای نظم مالی است و درآمدها و هزینه هایمان کامل مشخص است، تاکید کرد: درآمدها کفاف هزینه ها را نمی دهد قیمت بازیکنان خیلی بالا رفته است و اگر بازیکن نگیریم فشار هواداری و اگر بگیریم مشکل مالی خواهیم داشت و حاشیه ایجاد می کند.
مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به اینکه آیا قرارداد 7 میلیاردی بیرانود صحت دارد، گفت: قرارداد او تغییری نکرده و او آفرهایی داشت که با غیرت ماند و از خودش گذشت. مذاکرات زیادی برای ماندن بازیکنان شد و تیم همان تیم قهرمان است، علاوه بر اینکه دو ملی پوش هم اضافه شده، بازیکنان جوان آورده ایم، سرمربی خیلی خوبی گرفته ایم. بالاخره برانکو روزی از پرسپولیس می رفت.
وی یادآور شد: ما اینستاگرام 2 میلیون و 700 هزار فالوری که معلوم نبود در اختیار چه کسی بود و باشگاه را می زد پیگیری کردیم. هنوز مشخص نیست این صفحه دست چه کسی بوده و دادگاه بررسی می کند. از این حساب درآمدزایی می شده و بابت استوری ها پول می گرفتند و این موضوع در حال بررسی است.
عرب افزود: کارهای بسیار زیادی که انجام شد در باشگاه دیده نمی شود و فکر می کنم بیشتر یک فضاسازی ایجاد شده است. تیم امروز نیاز به آرامش دارد. برانکو دو ماه است رفته و کالدرون آمده هنوز سراغ برانکو را می گیرند. انصاف نیست او که دارد کارش را می کند و با دستیارانش دارد جلو می رود نادیده بگیریم. باید صبورانه نسبت به مسائل واکنش نشان بدهیم و آرام باشیم.
مدیرعامل پرسپولیس با بیان اینکه برانکو در پرسپولیس برانکو شد و ابتدا عملکرد او این نبود، ادامه داد: باید از پرسپولیس و کالدرون حمایت کرد. کالدرون قبل از قرارداد می گفت سر تمرین برویم و خیلی انگیزه دارد. هدف ما حمایت از تیم است اما تمام مشکلات رفتن برانکو را گردن مدیریت می اندازند. حالا دیگر عمر مدیریتی باشگاه ها به 8 ماه رسیده است. این تغییرات مدیریتی اگر می خواست اثرگذار باشد اثر خود را می گذاشت و باید سراغ ایرادات ساختاری پرسپولیس برویم و تا اینها را حل نکنیم مشکل پرسپولیس حل نمی شود و پرداختن به مشکلات سطحی دردی را دوا نمی کند.
وی در پایان درباره شایعه استعفایش نیز گفت: ما یک استعفای باز پیش وزیر داریم اما اخباری که مطرح شد جعلی و از سوی برخی است که نمی خواهند پرسپولیس موفق شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها