رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457233

ناصر ریاحی رئیس اتحادیه واردکنندگان داروانتقاد کرد

رییس کل بانک مرکزی و موج سازی منفی علیه بخش خصوصی

ساعت 24 - رییس بانک مرکزی ایران دریک سال تازه سپری شده چند کاررا به صورت تکراری دردستورکار دارد و در سخنرانی ها و نوشته هایش آنها را با ارسال پیامهای منفی ادامه می دهد. یکی از کارهای تکراری رییس بانک مرکزی این است که همواره توپ گران ونایاب شدن ارز را به زمین بخش خصوصی می فرستد و انها را مقصران بازار نابسامان ارز معرفی می کند. او روزی صادرکنندگان را متهم می کند که ارزهای صادراتی را به بازار نمی اورند و روزی واردکنندگان را متهم می کند که دلارها را می گیرند و کالا وارد نمی کنند.

ریاححی
dir="RTL"> ناصرریاحی رییس اتحادیه واردکنندگان دارو با انتقاد از اینکه ریاست بانک مرکزی موج سازی منفی علیه بخش خصوصی را به مثابه راهبرد انتخاب کرده است می گوید"در زمینه واردات و واردکنندگان این اواخر اتفاقات عجیبی رخ داده است. چندی پیش خبری منتشر شد که یک میلیارد یورو ارز دولتی گم شده است و واردکنندگان دارو، رفع تعهد ارزی نکرده اند. در جریان همین مساله عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی نامه مبنی بر «عدم رفع تعهد ارزی» برخی از شرکت‌های واردکننده به رییس جمهور نوشت. همان زمان انگشت اتهام به واردکنندگان دارو نشانه رفت .همان زمان، آقای همتی گفتند گروهی از واردکنندگان رفع تعهد ارزی نکرده اند. با همین پیش فرض به رییس جمهوری نامه نوشته اند و رییس جمهور هم دستور برخورد هرچه سریع تر با این افراد را صادر کرد. در حالی که روند واردات تا رفع تعهد ارزی، روندی زمان بر است. در واقع ما از زمانی که ارز دریافت می کنیم تا زمانی که کالا را سفارش دهیم و وارد کشور شود و ترخیص کنیم، چند ماه طول می کشد. قانونا هم برای رفع تعهد شش ماه فرصت داریم. به همین دلیل هم ما از آقای همتی، رییس کل بانک مرکزی گله مندیم"

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران ریاحی ادامه داد: .اگر مسئولان واقعا به دنبال متخلف هستند، باید به پرونده افرادی رسیدگی می کردند که مهلت آنها سررسید شده اما رفع تعهد نکرده اند. معلوم است در فاصله یکی دوماه از زمان گرفتن ارز، واردکننده نمی تواند رفع تعهد کند. همچنین گله دیگر من از رییس کل بانک مرکزی است که چرا بعد از دوماه نسبت به آن موج خبری که راه انداختند، می آیند در تلویزیون و اعلام می کنند که «منظور من این نبود. معلوم است واردات کالا زمان بر است» در واقع مسئولان فکر نمی کنند که زمانی که تمام رسانه های خارجی و داخلی این صحبت را پخش می کنند و همه جا اسم شرکت ها با نام صاحبان را منتشر شده، برای واردکننده مشکل ایجاد می شود. سواستفاده هایی که در میان رخ داده را چه کسی پاسخگو است؟ چه کسی جوابگوی آبروی رفته این واردکنندگان است؟اتفاق عجیب تر این است که این ماجرا یک بار 29 خرداد در رسانه ها منتشر شد و دوباره چند روز بعد با وجود توضیحات وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت درباره نبودن چنین مساله ای، باز هم موج خبری ایجاد شد. در تمام بخش های کشور فساد رخ می دهد، اما حالا مسئولان دست گذاشته اند روی بخشی که حداقل از لحاظ ارزی، پرونده اش پاک پاک است. جای تاسف دارد که مسئولان نسبت به آبروی مردم و فعالان اقتصادی این قدر بی توجه هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها