رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457298

چرا حال وزنه‌برداری ایران خوب نیست؟

ساعت 24-سال 2020 رقابت‌های المپیک توکیو برگزار می‌شود و ایران در رشته وزنه‌برداری تنها دو سهیمه دارد.

وزنه برداری همواره جزو رشته‌هایی بوده که برای ایران مدال آورده است. منتهی به دلیل اینکه بالای 10 ورزشکار ایرانی دوپینگ کرده اند فدراسیون جهانی سهمیه ایران را به پائین ترین حد ممکن رسانده است. تنها دو ورزشکار ایرانی در المپیک شرکت می کنند و این اتفاق بدی است. نواب نصیرشلال طلایی ایران در المپیک لندن در این باره در برنامه سلام صبح بخیر گفت: « بله تقریبا حال وزنه برداری ایران خوب نیست ولی با توجه به مسابقات پیش رو و تلاش جوانان عزیز کشور برای حضور در این مسابقات امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.» او درباره پایین آمدن سهمیه المپیک توضیح داد: «2016، پنج سهمیه داشتیم و 2008 هم بعد از اتفاقات بدی که افتاد و وزنه برداری دچار مشکلات بدی شد با سه سهمیه شرکت کردیم. این روزها به دلیل اینکه یک سری تصمیم ها گرفته شده کشورهایی که از مواد نیروزا استفاده کرده اند سهمیه شان کم می شود و ما هم در این شرایط قرار گرفتیم و مثل خیلی کشورهای دیگر کسر سهمیه داشتیم.» او درباره نظرات مثبت مردم و امیدشان به وزنه برداری گفت: «مردم همیشه به وزنه برداری علاقه مند بودند ولی متاسفانه ما در المپیک پیش رو دو سهمیه داریم و باید خیلی با دقت برنامه ریزی کنیم. شانس مدال هم داریم.»

این قهرمان وزنه بردار درباره وضعیت سهراب مرادی که شانس طلایی ایران در المپیک است، توضیح داد: « آسیب دیدگی او قدری شدید بود و برای درمان 20 روزی است در آلمان به سر می برد. امیدوارم او هم برسد و خودش هم خیلی علاقمند است.»

نصیرشلال درباره انتخابات فدراسیون وزنه برداری و انتقادات نسبت به این انتخابات گفت: «این انتخابات شرایطی که باید انتخابات داشته باشد ندارد و برخی مسائل رعایت نشده بود، امیدوارم تخلفی شکل نگرفته باشد.»

او دراین باره که چرا چهره های وزنه برداری در فدراسیون نیستند، گفت: «قهرمان و پیشکسوتی که چیزی برای ارائه دارد معمولا خیلی پیگیر نیست که بخواهد خودش را عرضه کند و شرایط امروز فدراسیون به گونه ای است که جایی برای قهرمانان و پیشکسوتان و بزرگترهای وزنه برداری نیست و فضایی برای آنها دیده نمی شود. اکنون قدری بد و سلیقه ای برخورد می کنیم و قدر و جایگاه قهرمانانمان را نمی دانیم و آنها از رشته های دیگر و کشورهای دیگر سر در می آورند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها