رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457599

یارانه برخی به اشتباه حذف شد

ساعت 24- یارانه برخی به اشتباه حذف شده است.

style="text-align:justify">در اسفند ماه سال گذشته، مجلس شورای اسلامی در تبصره‌ای دولت را مکلف کرد تا سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران را شناسایی و حذف کند.
در جلسه روز ۱۶ تیر ماه سال جاری نیز هیئت وزیران آیین‌نامه اجرایی این تبصره را با هدف تعیین منابع و مصارف یارانه تصویب کردند و دولت موظف شد با استفاده از تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار، نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران اقدام کند.

در این آئین‌نامه سه وزارتخانه‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مکلف شدند که ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغ نسبت به شناسایی و حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی خانوارها اقدام کند.

در این خصوص خبرنگار ما درباره حذف یارانه برخی از افراد نوشت؛ «یارانه تیر ماه در حالی شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد که برخی آن را دریافت نکردند؛ جریانی که احتمال حذف یارانه‌بگیران را براساس تکلیف قانون بودجه تقویت کرده است.»

در این باره علیرضا محجوب، نماینده تهران شمیرانات ری اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه برخی به اشتباه حذف شده، به نحوی که یارانه تعدادی از افراد محتاج‌تر از همه حذف شده است. حذف بخشی از یارانه‌بگیران را مجلس تصویب کرده، دولت هم به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرده است، اما به علت ضعف اطلاعات در این مورد احتیاط می‌کنند.

وی در این خصوص عنوان کرد: برداشت مجلس این است که باید یارانه اول به کسانی برسد که فاقد هر گونه درآمدی هستند؛ پس از آن به افرادی که با واسطه حقوق می‌گیرند مثل مستمری‌بگیران، یارانه تعلق می‌گیرد.

وی افزود: من معتقدم جامعه هدف دریافت یارانه‌ها ابتدا باید روستاییان و بعد ساکنان حاشیه شهرها باشد؛ اگر این رویه اجرا شود آثار بیشتری نسبت به روش‌های قبلی دارد.

تجارت نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها