رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457606

چرا مردم کشمیر به دولت هند اعتماد ندارند؟

ساعت 24- ۱۵ روز از حکومت نظای و محاصره میلیون‌ها انسان در کشمیر می‌گذرد و دولت هند اجازه اطلاع رسانی کامل و صحیح درباره وضعیت مردم کشمیر را نمی‌دهد.

style="text-align:justify">به گزارش سایت صدای کشمیر، پس از 15 روز از حکومت نظامی هند در منظقه کشمیر امروز، دولت در سیاست های تبلیغی خود دستور به بازگشایی مدارس داده است اما دانش آموزان و معلمان کشمیری در مدارس حضور نیافتند.
اما چرا مردم کشمیر به دولت هند اعتماد ندارند و مخالف با حکومت هند در کشمیر هستند؟ این بار مسأله را در چند جمله به جا مانده از ادعاهای اولین، نخست وزیر هند(جواهر لعل نهرو) و نخست وزیر کنونی(نارندا مودی) آن بررسی می کنیم:

در سال1947میلادی جواهر لعل نهرو، در تلگرافی به نخست وزیر پاکستان گفت: «این قول ما که پس از بازگشت آرامش و امنیت، ارتش خود را فرا خواهیم خواند و اخذ تصمیم در مورد آینده ایالت را به رای مردم کشمیر خواهیم گذاشت، فقط در برابر دولت شما نیست بلکه این قول در برابر مردم کشمیر و تمام دنیا نیز هست.»

ده سال بعد،سال 1957، جواهر لعل نهرو در جمع مردم گفت: «هیچ سازمان و کشوری حق دخالت در سیاست های هند در کشمیر را ندارد. ما حاضر به تحمل هیچ کار بیهوده ای در رابطه با کشمیر نیستیم. این ها همه (قطعنامه های شورای امنیت) لغو و بیهوده است»

در اول اگوست سال 2019 ، نارندا مودی(بعد از لغو ماده 370) گفت: «این طرح (لغو خودمختاری ایالت جامو و کشمیر) منجر به احیای گذشته در شکوه این منطقه خواهد شد»
16 آگوست2019، در اخبار منتشر شده از سخنان نارندا مودی: «بحران کشمیر مربوط به یک سرزمین یا قلمرو نیست بلکه مربوط به پیروزی هندو بر اسلام است».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها