رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 457690

ارزان تبلیغ کنید اما هوشمندانه

رپورتاژ تبلیغی / تبلیغات روشی است که می خواهد با استفاده از ابزارهایی، پیام برند یک کسب و کار را به مخاطبان آن برساند. به بیانی دیگر تبلیغات سعی دارد با ایجاد و افزایش آگاهی در مخاطبان نسبت به یک کالا یا خدمت، فروش بیشتر را رقم بزند.

اهمیت تبلیغات در فروش و سودآوری کسب و کارها آن قدر زیاد است که شرکت های بزرگی همچون سامسونگ یا کوکاکولا و بسیاری دیگر که برای مردم دنیا کاملا شناخته شده هستند، سالانه مبالغ هنگفتی را به تبلیغات اختصاص می دهند. به طور مثال، شرکت سامسونگ در سال قبل بیش از 10 میلیارد دلار برای تبلیغ محصولات خود هزینه کرد و یا شرکت کوکاکولا که در سال 2018 هزینه تبلیغاتش 4 میلیارد دلار شد.

زمانی که از تبلیغات حرف به میان می آید و این عدد و رقم های نجومی به چشم می خورد، در نظر اغلب ما، به این معنی است که حتما شرکت های بزرگ تبلیغات می کنند و شرکت ها و کسب و کارهای کوچک نیازی به تبلیغات ندارند! یا اگر هم بخواهند توانایی مالی برای تبلیغات را ندارند. این که هر ماه و یا هر سال، چند ده یا صد میلیون تومان برای تبلیغات هزینه شود، برای اکثر کسب و کارهای کوچک سخت و نشدنی است، برای این که درامد آنچنانی ندارند که بخواهند این مبالغ را برای تبلیغات هزینه کنند.

باید گفت که این تصورات اشتباه، خود مانعی برای رشد کسب و کار به حساب می آیند. ما برای تبلیغات، حتما نباید بیش از آن چه می توانیم هزینه کنیم. بلکه به میزان درآمد خود، مبلغی را به طور سالانه یا هر ماه، برای تبلیغات در نظر بگیریم تا کسب و کار خود را به مخاطبان مان معرفی کنیم. واقعیت این است که شرکت های بزرگ نیز به نسبت درآمد خود، تبلیغات می کنند و این کاملا منطقی است. آن ها نیز در اولین سال های فعالیت خود، توانایی پرداخت این مبالغ هنگفت را نداشته اند و کم کم به واسطه تبلیغات به این سطح از درآمد دست یافته اند.

آیا تبلیغات پول دور ریختن است؟!!!

بسیاری از کسب و کارهای کوچک، اصلا به تبلیغات فکر نمی کنند و آن را پول دور ریختن تلقی می کنند، اما روشن است که اگر تبلیغات هوشمندانه باشد، قطعا تاثیرات مثبت خود را بر کسب و کارها برجای می گذارد. منظور از هوشمندانه بودن تبلیغات یعنی این که نخست ابزارهای تبلیغاتی درستی برای تبلیغات انتخاب شود و دوم این که سعی شود ابزارهای انتخاب شده با بودجه و توان مالی ما متناسب باشد و سوم این که سعی شود ابزارها و شیوه های تبلیغات انتخاب شده، چاشنی خلاقیت را در خود داشته باشند تا بالاترین تاثیرگذاری را در مخاطبان ایجاد کنند. انتخاب ابزارهای تبلیغاتی و اجرای راهکارهای خلاقانه تبلیغاتی، بستگی به شناخت مخاطبان ما دارد، این که کدام ابزار، با کم ترین هزینه، پیام برند ما را بیشتر و بهتر به گوش مخاطبان ما می رساند.

برای مثال یک فروشگاه لباس را در نظر بگیرید که لباس ورزشی می فروشد و مخاطبان آن را گروه ورزشکاران تشکیل می دهند، این فروشگاه اگر قصد داشته باشد از بین ابزارهای تبلیغاتی، تبلیغ در شبکه های تلویزیونی را انتخاب کند، به نظر انتخاب درستی نخواهد بود، به این دلیل که نه درآمد آن، آنچنان بالاست که قدرت پرداخت تبلیغات تلویزیونی را داشته باشد و نه این که مطمئن است مخاطبان فروشگاه او تلویزیون ببینند. بنابراین صاحب فروشگاه تنها راه انتخاب خود را پخش تراکت و نصب یکی دو بنر تبلیغاتی در شهر می داند. اما این ابزارها اگرچه می توانند تاثیرگذار باشند، اما قبول کنیم که مردم عادت کرده اند به این که روزانه چند تراکت تبلیغاتی دریافت کنند و حداقل چشم شان چند ده بنر تبلیغاتی را در شهر ببیند. برای همین تاثیرگذاری آنچنان زیادی نخواهد داشت و بهتر است به دنبال روش های نویی برای تبلیغات باشد.

هر چه پول بیشتر، اثرگذاری تبلیغات هم بیشتر!؟

نوعی تصور نیز وجود دارد که برعکس چیزی است که در بالا به آن اشاره کردیم. این که فکر کنیم هرچقدر در تبلیغات هزینه کنیم به همان نسبت نیز کسب و کار ما رونق پیدا می کند و فروش بیشتری خواهیم داشت. این تصور اشتباه است، برای این که در بالا بودن بازدهی تبلیغات هزینه چندان که ما فکر می کنیم تاثیر ندارد، بلکه ملاک ها و فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که عدم توجه به آن ها، همه آن چه را که پنبه کرده ایم رشته می کند.

یکی از این فاکتورها، همان تبلیغات هوشمندانه است که درمورد آن صحبت کردیم و دیگری این که آیا محصول یا خدمت ما نیاز مخاطب را پاسخ می گوید؟ آیا از کیفیت لازم برخوردار است؟ و این که با سلیقه و نیاز مخاطب هماهنگ است یا نه؟ برای مثال در نظر بگیرید که اگر محصول یا خدمتی که ارائه می کنیم از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، در این صورت هرچقدر هم که برای تبلیغات هزینه کنیم، اگر مشتریان متوجه کیفیت نامناسب محصول یا خدمت ما بشوند، تبلیغات هیچ گونه اثری نخواهد داشت و بلکه ممکن است یک تبلیغ منفی نیز به حساب بیاید. هیچ صاحب کسب و کاری دوست ندارد وقتی مخاطبان، تبلیغ کسب و کارش را می بینند، به جای تعریف و تمجید، شروع به تبلیغ منفی کسب و کار او نزد دیگران کنند.

یک تیر و چند نشان

نمی دانم به عنوان یک صاحب کسب و کار با هدایای تبلیغاتی آشنا هستید یا نه، اما این روش تبلیغاتی، هم در نزد کسب و کارهای بزرگ و هم کسب و کارهای کوچک شناخته شده است و بسیاری ترجیح می دهند، از این روش برای تبلیغ استفاده کنند.

ارزان و به صرفه

هدایای تبلیغاتی در مقایسه با سایر روش ها و ابزارهای تبلیغاتی، ارزان و به صرفه است و همه کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک با هر بودجه و توان مالی می توانند از هدایای تبلیغاتی استفاده کنند. کمتر روش تبلیغاتی وجود دارد که این ویژگی را داشته باشد که همه کسب و کارها را در بربگیرد تا بتوانند بدون محدودیت مالی آن را انتخاب کنند.

اگر کسب و کار شما کوچک است و بودجه ای که در نظر گرفته اید زیاد نیست، هدایای تبلیغاتی ارزان را انتخاب کنید. وقتی گفته می شود ارزان، یک تصور اشتباه معمول دیگر نیز این است که ارزان بودن برابر با کالای بی کیفیت است و حتما منظور ما از هدایای تبلیغاتی ارزان نیز هدیه های بی کیفیت هستند. اما این تصور نادرست است. هدایای تبلیغاتی به دلیل تنوع بسیار زیادی که دارند، قیمت های متفاوت و متنوع دارند که هر کسی بسته به میزان بودجه در نظر گرفته شده، می تواند این هدایا را انتخاب کند.

برای مثال فروشگاه لباس ورزشی که در بالا مثال آوردیم را در نظر بگیرید. این فروشگاه تصمیم گرفته است به مناسبت سالگرد فعالیت خود، به مدت یک هفته به افرادی که برای اولین بار از اجناس فروشگاه دیدن می کنند، یک تیشرت تبلیغاتی هدیه بدهد. این تیشرت ها در عین ارزان بودن، کیفیت مناسبی دارند و در رنگ بندی های متنوع تهیه شده اند. این شیوه تبلیغ در عین ارزان بودن، امکان تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبانش دارد و احتمال این که آن ها مشتری این فروشگاه شوند و خرید خود را از این فروشگاه انجام دهند، بیشتر خواهد بود.

تاثیرگذاری بالا

تبلیغ در قالب هدیه، تاثیرگذارتر از تبلیغات بنری و تلویزیونی و غیره است، چرا که هدیه دادن احساسات افراد را درگیر می کند و حس خوشایندی به هدیه گیرندگان می دهد. بنابراین بیان پیام برند شما همراه با هدیه، یک تصویر برند مثبتی را در ذهن آن ها برجای می گذارد و نام کسب و کار شما را ماندگار می کند. با هدایای تبلیغاتی، احتمال این که این افراد از شما خرید کنند، بسیار بیشتر خواهد بود.

روش خلاقانه

هدایای تبلیغاتی با دنیایی از محصول، روشی نو و مملو از خلاقیت هایی است که هر کسب و کاری با هر فعالیتی می تواند از این محصولات استفاده کند. هیچ محدودیتی در انتخاب هدایای تبلیغاتی برای کسب و کارها وجود ندارد و می توانند با این روش جالب و دوست داشتنی، خود را معرفی کنند.

اگر دوست دارید با محصولات متنوع هدایای تبلیغاتی آشنا شوید، پیشنهاد ما به شما، هدایای تبلیغاتی صدراگیفت است که بیش از 6000 محصول دارد و بیشتر از 18 سال است که در زمینه تولید و تامین هدایای تبلیغاتی فعالیت می کند. از تیشرت و پاور بانک تبلیغاتی ارزان تا هدایای نفیسی همچون انواع خودنویس و خودکار و هزاران محصول متنوع دیگر را می توانید با قیمتی کاملا رقابتی و مناسب از مجموعه صدراگیفت تهیه کنید.

مطلب فوق تبلیغی است و ساعت 24 آن را محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند و مسولیتی در قبال آن ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها