رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462109

ترامپ دلیل مرگ یک مذاکره را اعلام کرد

ساعت 24-دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار با نخست وزیر استرالیا در کاخ سفید اعلام کرد که به دلیل حاضر نشدن طالبان برای اجرای آتش بس، مذاکرات با این گروه را متوقف کرده است.

ترامپ اظهار داشت: طالبان فکر کردند با تشدید خشونت‌ها می‌توانند بیشتر امتیاز بگیرند که این محاسبات آنان اشتباه بود؛ آنان فکر می‌کردند که شدت خشونت نشانه قوت‌شان است.

وی افزود: من برای دیدار با طالبان آمادگی کامل داشتم، اما وقتی که دریافتم آن‌ها حاضر به آتش‌بس نیستند گفتم پس چرا باید زحمت بکشیم.

این در حالی است که تصمیم دونالد ترامپ برای دیدار با سران گروه طالبان در کمپ دیوید، اعتراض‌هایی را در میان مخالفان سیاسی او در آمریکا به وجود آورد.

رئیس جمهور آمریکا ضمن دفاع از موضع خود در مقابل مخالفان سیاسی‌اش خاطرنشان کرد: من برای دیدار با هر کسی آماده هستم. به نظرم دیدار و گفتگو خوب است و کمک می‌کند مخالفان خود را بهتر بشناسیم.

وی همچنین اضافه کرد که با توقف مذاکرات، فشارهای نظامی برای سرکوب طالبان را شدت داده است.

به نوشته سایت خبرنامه، ترامپ اظهارات جنجال برانگیز خود درباره افغانستان را مجددا تکرار کرد و گفت که از طریق نظامی می‌تواند خیلی زود برنده جنگ افغانستان شود، اما نمی‌خواهد ۱۰ میلیون انسان کشته شوند.

قابل یادآوری است که رئیس جمهور آمریکا در تاریخ ۱۶ سنبله/ شهریور در توئیتر خود نوشت که به خاطر کشته شدن یک سرباز آمریکایی در حمله طالبان، مذاکرات صلح را متوقف کرده و همچنین نیز دیدار خود با نمایندگان گروه طالبان و اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در کمپ دیوید را لغو نموده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها