رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 462146

هشدار پلیس درمورد کلاهبرداری با بنزین دونرخی

ساعت24-پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با ترفند دو نرخی شدن سهمیه بنزین به شهروندان هشدار داد.

در روزهای اخیر افراد سودجو و کلاهبردار با تبلیغات دروغین درمورد دو نرخی شدن سهمیه بنزین و ارسال پیام‌هایی با این محتوا به کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این افراد را به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ هدایت کرده و پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی نسبت به برداشت غیر مجاز از حسابشان اقدام می‌کنند.

این افراد در پیام‌هایی ادعا کرده اند که برای دریافت سهمیه سوخت، جلوگیری از دونرخی شدن قیمت بنزنین در کارت سوخت و ... باید حتما در سایتی ثبت نام کنند که این همان سایت فیشینگ است.

در همین راستا نیز اخیرا سایتی به نام www. Iniopdc. Com که آدرسی مشابه سایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران دارد، فعال شده بود که پلیس فتا اقدام به برخورد با آن کرد و اقدامات برای شناسایی و دستگیری گردانندگان آن در حال انجام است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا با تایید این خبر به ایسنا اعلام کرد: برای جلوگیری از چنین اقداماتی لازم است که شهروندان فریب تبلیغات دروغین این گونه سایت‌ها را نخورده و صرفا اخبار را از مراجع رسمی و خبرگزاری‌های مجاز کشور که از طریق روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منتشر می‌شود، دریافت کنند. شهروندانی هم که پیش از این به چنین سایتی مراجعه کرده‌اند لازم است نسبت به تغییر رمز دوم کارت خود اقدام کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها