رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465537

تورم در پرتغال و ایرلند هم منفی شد

ساعت24-تورم پرتغال در ماه سپتامبر منفی ۰.۱ درصد اندازه گیری شد.

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، متوسط نرخ تورم پرتغال در دوازده ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹ بدون تغییر نسبت به بازه زمانی مشابه منتهی به دوازده ماه قبل در سطح منفی ۰.۱ درصد باقی ماند تا برای نخستین بار در تاریخ این کشور، نرخ تورم برای سومین بار متوالی منفی باقی بماند.

در بین بخش های مختلف، نرخ تورم مواد غذایی و نوشیدنی منفی ۰.۱ درصد، رستوران و هتلداری منفی ۰.۶ درصد، فرهنگ و آموزش منفی ۱.۴ درصد، ارتباطات منفی ۳.۹ درصد، لوازم منزل منفی ۰.۴ درصد و ارتباطات منفی ۳.۹ درصد بوده است. تورم تنها در دو بخش سلامت و لباس و پوشاک مثبت بوده و به ترتیب به ۰.۷ درصد و ۱.۵ درصد رسیده است.

متوسط نرخ تورم پرتغال در بازه زمانی ۱۹۶۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۸.۴۶ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به می۱۹۷۷ با ۵۳.۹۰ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به ژوئن۲۰۰۹ با منفی ۱.۶ درصد بوده است.

هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آنها در نظر نمی‌گیرد در ماه سپتامبر به ۰.۲ درصد رسیده است که نسبت به مدت مشابه منتهی به ماه قبل خود تغییری نکرده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم پرتغال در ماه سپتامبر ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است.

از طرف دیگر نرخ تورم در دیگر کشور اروپای غربی یعنی ایرلند در دوزاد هماه منتهی به سپتامبر با ۰.۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۰.۹ درصد رسیده است. بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم ایرلند پس از افزایش ۰.۵ درصدی در ماه اوت به منفی ۰.۲ درصد در ماه سپتامبر رسید.

متوسط نرخ تورم ایرلند در بازه زمانی ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۴۶ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به اکتبر۱۹۸۱ با ۲۳.۱۵ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به اکتبر۲۰۰۹ با منفی ۵.۵۶ درصد بوده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها