رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 465848

قیمت نفت دیشب ۱ درصد جهش کرد، امروز ۱ درصد سقوط!

ساعت24-قیمت نفت که چهارشنبه شب با نشانه‌هایی از احتمال تمدید توافق کاهش تولیدات اوپک، ۱ درصد جهش کرده بود، امروز صبح با اعلام افزایش فراتر از انتظار ذخایر انبارهای نفت آمریکا، ۱ درصد سقوط کرد.

به نقل از رویترز، قیمت نفت که چهارشنبه شب با نشانه‌هایی از تقویت احتمال تمدید توافق کاهش تولیدات اوپک، ۱ درصد جهش کرده بود، امروز صبح با اعلام افزایش فراتر از انتظار ذخایر انبارهای نفت آمریکا، ۱ درصد سقوط کرد.

اعضای اوپک و متحدان آن در ۵-۶ دسامبر در وین دیدار می‌کنند تا سیاست تولید نفت خود را مورد بازنگری قرار دهند. ناظران و فعالان بازارها معتقدند که این گروه که به اوپک پلاس مشهور شده‌اند، توافق می‌کنند تا زمانی که تقاضای نفت با عرضه آن متوازن شود، کاهش تولیدات خود را ادامه دهند.

موسسه سوخت آمریکا (ای‌پی‌آی) اعلام کرد که میزان ذخایر انبارهای نفت این کشور، در هفته منتهی به ۱۱ اکتبر به ۴۳۲.۵ میلیون بشکه افزایش یافته است. داده‌های دولتی قرار است شب پنج‌شنبه اعلام شوند.

تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند که میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا، کمتر از این میزان و تنها ۲.۸ میلیون بشکه، افزایش پیدا کند.

پس از این که شاخص‌های نفتی، معاملات دیشب را با ۱ درصد جهش به پایان بردند، روز پنج‌شنبه، تا ساعت ۱۰:۰۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت ۵۵ سنت یا ۰.۹۳ درصد سقوط کرد و به ۵۸.۸۷ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا، دابلیوتی‌آی، تا همین ساعت، ۵۵ سنت یا ۱.۰۳ درصد سقوط کرد و به ۵۲.۸۱ دلار رسید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها