رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 470024

واشنگتن بار دیگر قاهره را برای خرید سوخو 35 تهدید کرد

ساعت24-چند روز بعد از رسانه‌ای شدن هشدار آمریکا به مصر درباره خریدن جنگنده‌های «سوخو ۳۵»از روسیه، امروز دوشنبه یک مقام واشنگتن بار دیگر قاهره را درباره این موضوع به تحریم تهدید کرد.

در حالی که در روزهای اخیر برخی نمایندگان پارلمان مصر به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی مصر شامل تصمیم قاهره برای خرید تسلیحات روسیه اعتراض کرده‌اند، یک مقام واشنگتن بار دیگر مصر را به اعمال تحریم واکنش نشان داده است.

به نوشته رویترز، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی- نظامی که برای شرکت در نمایشگاه هوایی «دوبی» به امارات رفته است، امروز دوشنبه بار دیگر تهدید واشنگتن علیه قاهره در موضوع خرید جنگنده‌های سوخو 35 روسیه را تکرار کرد.

«کلارک کوپر» خطاب به مصر اعلام کرد، خرید جنگنده‌های روسیه، خطر تحریم‌های آمریکا و به مخاطره افتادن خرید تجهیزات آمریکایی در آینده توسط قاهره را به دنبال خواهد داشت.

این مقام آمریکایی افزود: «مصر درباره این ریسک‌ها اطلاع دارد».

چهار روز قبل بود که روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، آمریکا مصر را تهدید کرده در صورتی که به تصمیم خودش برای خرید جنگنده سوخو ۳۵ اصرار کند تحریم‌هایی را علیه این کشور اعمال خواهد کرد.

این هشدار در نامه «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا و «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا به وزیر دفاع مصر مطرح شد. مطابق گزارش این روزنامه، آنها تهدید کرده‌اند چنانچه مصر خرید سوخو ۳۵ را متوقف نکند، واشنگتن قاهره را تحریم خواهد کرد.

مصر خواستار خرید ده‌ها فروند جنگنده سوخو-۳۵ (نسل چهار پلاس) است. روزنامه روسی «کامرسانت» پیشتر گزارش داده که امضا این قرارداد در پایان سال ۲۰۱۸ انجام شد و ارسال این جنگنده‌ها سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ صورت می‌گیرد.

در پی این هشدار وزرای دفاع و خارجه دولت «دونالد ترامپ»، دو نماینده پارلمان مصر از دخالت آمریکا در امور داخلی کشورشان انتقاد کردند و توقف این دخالت‌ها را خواستار شدند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها