رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473173

افزایش میزان کالری مصرفی در جهان

ساعت24-کارشناسان هشدار داده‌اند که میزان کالری مصرفی در جهان بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته‌ است.

مواد غذایی
افزایش میزان کالری مورد نیاز در جهان بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۱۰۰ حدود یک سوم بیشتر خواهد بود و در مجموع با افزایش ۸۰ درصدی مواجه می‌شود.

به گفته محققان آلمانی، بالا رفتن شاخص توده بدنی (BMI) و افزایش قد از عوامل اصلی رشد میزان کالری مورد نیاز در سطح جهان است. در بیشتر کشورها، میانگین قد و سایز بدن رو به افزایش است. همچنین درصورتیکه شاخص توده بدنی و قد ثابت باقی بماند میزان کالری مورد نیاز در جهان تا سال ۲۱۰۰ بیش از ۶۰ درصد بیشتر می‌شود که رشد جمعیت از جمله فاکتورهای تاثیرگذار است.

محققان آلمانی در تحقیقات خود به بررسی چگونگی رشد میزان کالری مصرفی در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۱۰۰ پرداختند. همچنین تغییرات بوجود آمده در هلند و مکزیک را به عنوان معیار بررسی‌های خود قرار دادند.

بررسی‌ها نشان داد که بالا رفتن شاخص توده بدنی در مکزیک و افزایش قد در هلند با افزایش ۱۸ درصدی میزان کالری مصرفی همراه بوده‌ است. در واقع افزایش میزان کالری مصرفی در جهان در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۱۰۰ حدود یک سوم بیشتر خواهد بود و به ۸۰ درصد می‌رسد.

به گزارش ان‌دی‌ تی‌وی، کارشناسان می‌گویند: درصورتیکه تولید جهانی غذا افزایش تقاضا را تامین نکند، با کاهش شاخص توده بدنی این مشکل برطرف نمی‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها