رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473262

لو دریان: بقای برجام در خطر است

ساعت 24-مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به فرانسه سفر کرده، گفت هنوز شانسی برای حفظ برجام وجود دارد و اروپا در تلاش است تا ایران را قانع کند که گام تازه‌ای در جهت کاهش تعهد به برجام برندارد.

style="text-align:justify">«جوزپ بورل» مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در سفر به پاریس با «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد. دو دیپلمات، بعد از این نشست در یک نشست خبری مشترک حضور یافته و در مورد موضوعات مختلف از جمله توافق هسته‌ای با ایران صحبت کردند.

لو دریان در این نشست خبری، با ابراز نگرانی از وضعیت برجام، گفت اروپا به مقام‌های ایرانی هشدار داده است که در صورتی که ایران در ماه ژانویه گام تازه‌ای در جهت کاهش تعهد به برجام بردارد، «اصل این توافق» در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی گفت پاریس معتقد است که تصمیم ایران برای کاهش تعهد به برجام، «پاسخی غلط» به «تصمیم بد» آمریکا برای خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای بوده است، که می‌تواند به تضعیف ثبات در منطقه منجر شود.

در ادامه، بورل ابتدا در مورد ناآرامی‌های اخیر در ایران صحبت کرد و با یادآوری بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در این رابطه، گفت بروکسل در بیانیه خود «موضع محکمی» در این رابطه گرفته و نحوه برخورد با این ناآرامی‌ها را «محکوم» کرده و «غیرقابل قبول» خوانده است.

او سپس در مورد وضعیت برجام، گفت: «این مایه خرسندی است که نشست [کمیسیون مشترک برجام در] وین نشان داد که هنوز شانس حفظ این توافق وجود دارد و بین شرکت‌کنندگان در این نشست که با هماهنگی اتحادیه اروپا برگزار شد، در این مورد اجماع وجود داشت.»

وی ادامه داد: «ما امیدواریم که بتوانیم مقام‌های ایرانی را قانع کنیم که بقای توافق را به خطر نیندازند. این توافق برای اتحادیه اروپا بسیار بسیار مهم است.»

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها