رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 473657

حمله "نسل زد" به لیگ قهرمانان اروپا

ساعت24-نسل زد در هفته آخر لیگ قهرمانان اروپا درخشید و گل های مهمی را به ثمر رساند.

به نقل از آس، نسل زد در هفته پایانی لیگ قهرمانان اروپا درخشید. آن ها نشان دادند که دوره جدیدی آغاز شده است. هشت بازیکن ۲۰ ساله یا کمتر که کارشناسان آن ها را نسل زد ( کسانی که در اواخر دهه ۹۰ یا اوایل ۲۰۰۰ میلادی متولد شدند) می‌نامند نام‌شان در هفته ششم لیگ قهرمانان برجسته شد.

رودریگو و وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)، آنسو فاتی (بارسلونا)، ژائو فلیکس (اتلتیکومادرید)، کیلیان ام باپه (پاری سن ژرمن)، سانچو (دورتموند)، فودن (منچسترسیتی) و رایان سسنیون (تاتنهام) در مهمترین رقابت های باشگاهی قاره گلزنی کردند و اغلب این گل ها در پیروزی تیم‌شان نقش مهمی داشت. نسل جدیدی در اروپا شکل گرفته است.

در میان آن ها نام فاتی در تاریخ لیگ قهرمانان نوشته شد. او برابر اینتر به جوانترین گلزن تاریخ این بازی ها تبدیل شد. مهاجم بارسلونا در حالی گلزنی کرد که تنها ۱۷ سال و ۴۰ روز داشت. همچنین گلش در دقیقه ۸۶ باعث پیروزی ۲ بر یک آبی اناری ها شد.

در رئال مادرید این نسل برزیلی هستند. روریگو ۱۸ ساله نخستین گل سفیدپوشان را برابر بروخه به ثمر رساند و وینیسیوس نتیجه را ۲ بر یک کرد. هر دو گل پیروزی را برای تیم اسپانیایی رقم زدند (۳ بر یک). این برد در جایگاه مادرید نقشی نداشت اما برای افزایش اعتماد به نفس تیم زین الدین زیدان مهم بود که قرار است در هفته پیش رو به مصاف والنسیا و بارسلونا برود.

در طرف دیگر دیگو پابلو سیمئونه ترجیح می‌دهد از کلمه انتقال استفاده کند تا نسل جدید. با این حال برای امضای قرارداد با فلیکس ۲۰ ساله ۱۲۷ میلیون یورو هزینه کرد تا بتواند در چنین شب مهمی خود را نشان دهد. پس از این که تریپیر یک پنالتی را به خاطر استرس بالا در دیدار برابر لوکوموتیو از دست داد مهاجم پرتغالی تصمیم گرفت پنالتی دوم اتلتیکو را بزند تا نتیجه به نفع تیمش شود. در نهایت گل پیروزی روخی بلانکو را به ثمر رساند و صعود اتلتیکو به یک هشتم نهایی قطعی شد.

دیگر بازیکنی که در پیروزی تیمش نقش داشت جوردن سانچو ۱۹ ساله بود. او گل نخست دورتموند را برابر اسلاویا پراگ به ثمر رساند. زردپوشان با برد خفیف ۲ بر یک توانستند صعودشان را به یک هشتم نهایی قطعی کنند.

در این هفته همچنین ام باپه ۲۰ ساله گلزنی کرد. مهاجم پاری سن ژرمن چهارمین گل تیمش را در پیروزی ۵ بر صفر برابر گالاتاسرای به ثمر رساند. فودن ۱۹ ساله در پیروزی ۴ بر یک منچسرسیتی مقابل دینامو زاگرب گلزنی کرد. سسنیون ۱۹ ساله از فرصتی که ژوزه مورینیو به او داد بهره برد و تک گل تاتنهام در شکست ۳ بر یک برابر بایرن مونیخ را به ثمر رساند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها