رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479775

دیپلمات سعودی: نباید با ایران مماشات کرد

ساعت24-سفیر عربستان سعودی در لندن با بیان این ادعا که ریاض به دنبال درگیری با ایران نیست، کشورهای غربی را به مماشات با ایران متهم کرد.

style="text-align:justify">سفیر عربستان سعودی در انگلیس در گفت‌وگو با یک رسانه‌ انگلیسی گفت که ریاض به دنبال درگیری با ایران نیست، اما خواهان اتخاذ موضعی محکم در برابر ایران است.

«خالد بن بندر بن سلطان» سفیر عربستان در انگلیس روز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه «دیلی تلگراف» گفت: «در پی درگیری با ایران نیستیم. به دنبال تشدید تنش هم نیستیم. ما همیشه طرفدار موضع‌گیری محکم برابر ایران بوده‌ایم. مشکل ما با مردم ایران نیست، بلکه با رژیم حاکم بر این کشور است.»

سفیر انگلیس در ادامه گفت: «ما مماشات را باور نداریم. در هیچ مقطعی از تاریخ اثبات نشده که مماشات یک راهبرد موفق است. شما نمی‌توانید برابر کشوری مانند ایران تسلیم شوید، زیرا ایرانی‌ها آن را نشانه ضعف می‌بینند.»

بندر بن سلطان در بخش دیگر این گفت‌وگو با انتقاد از برجام گفت که این توافق نتوانست سیاست‌های منطقه‌ای ایران را تغییر دهد.

وی سپس مدعی شد: «مداخله ایران در منطقه به اندازه برنامه هسته‌ای این کشور چالش به همراه دارد. به همین دلیل ما نگران این توافق بودیم.»

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان هفته گذشته در مجمع جهانی اقتصاد در «داووس» واقع در سوئیس گفت که عربستان آماده گفت‌وگو با ایران است، اما این مسئله به ایران بستگی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها