رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479845

پرسپولیس - تراکتور؛ رونمایی از یحیی

ساعت 24-هفته هفدهم لیگ برتر دیروز با انجام 4 بازی ادامه پیدا کرد. ماشین‌سازی و سپاهان در ورزشگاه شهید سردار قاسم سلیمانی تبریز به تساوی بدون گل رسیدند. بازی گل‌گهر و سایپا در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان با تساوی 1-1 به پایان رسید. یونس شاکری (۳۹) برای گل‌گهر و امیرحسین حسین‌زاده (۶۳) برای سایپا گلزنی کردند. نساجی در ورزشگاه شهدای شهرقدس برابر میزبانش پیکان با گل حامد شیری (۳۶- پنالتی) به پیروزی رسید. ذوب آهن هم در ورزشگاه فولادشهر با گل قاسم حدادی فر (44) برابر پارس جنوبی 1-0 برنده شد.

خبر
رقابت‌های هفته هفدهم لیگ برتر امروز با برگزاری دو دیدار دیگر به پایان می‌رسد که پرسپولیس و تراکتور با قضاوت محمدرضا اکبریان در دیداری حساس از ساعت 15:15 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. از نکات قابل اشاره اینکه بابک عباسقلی زاده داور چهارم این مسابقه خواهد بود و امروز از دنیای داوری خداحافظی می‌کند. او که به 43 سالگی رسیده، در آخرین حضورش در یک مسابقه رسمی مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرد.
دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که نیمکت‌شان نسبت به بازی رفت، دستخوش تغییر شده است. تراکتور در شرایطی بازی هفته دوم لیگ (دیدار رفت) را با گل احسان حاج صفی 1-0 به سود خود به پایان رساند که مصطفی دنیزلی هدایت این تیم را برعهده داشت و گابریل کالدرون هم سرمربی پرسپولیس بود. حالا این دو مربی ترکیه‌ای و آرژانتینی از ایران رفته‌اند و جای خود را به دو مربی وطنی داده‌اند؛ یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس و ساکت الهامی در تراکتور. گل‌محمدی که امروز نخستین مسابقه رسمی خود را با پرسپولیس تجربه می‌کند، هدایت این تیم را در شرایط بسیار ویژه و البته خوبی در اختیار گرفت. تیمی که بیشترین پیروزی (11 برد) در نیم فصل اول به دست آورد، کمترین تساوی (یک بازی) و کمترین گل خورده (7 گل) را دارد و رکورددار برد پیاپی خارج از خانه است (5 بازی) و با 34 امتیاز صدر جدول را در پایان نیم فصل از آن خود کرد. یحیی تیمی موفق را از کالدرون تحویل گرفته و انتظار زیادی از او وجود دارد تا جایگاه این تیم را حفظ کرده و قهرمانی پیاپی چهارم را برای هواداران به ارمغان بیاورد. البته سرمربی پیشین شهرخودرو در دومین دوره حضور خود روی نیمکت قرمزها کار سختی پیش رو دارد و شاگردانش در اولین بازی که حساس هم هست، باید برابر تراکتور صف‌آرایی کنند.
در سمت مقابل، الهامی توانسته شرایط خوبی را با تراکتور رقم بزند. او پس از اینکه تراکتور در 2 بازی با احد شیخ لاری به تساوی و باخت رسید، سرمربی این تیم شد و توانست 4 برد پیاپی را برای سرخپوشان تبریزی به ارمغان بیاورد که اتفاقاً یکی از آنها دیدار معوقه از هفته یازدهم مقابل شهرخودرو با هدایت گل‌محمدی بود. پرسپولیس و تراکتور، تاکنون 45 بازی برگزار کرده‌اند که 19 برد برای پرسپولیس و 11 پیروزی برای تراکتور ثبت شده و 15 بازی با تساوی به پایان رسیده است. دو تیم در ادوار لیگ برتر 23 بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که سهم هر کدام 9 پیروزی بوده و 5 بازی نیز مساوی شده است. در مجموع تقابل‌های دو تیم، پرسپولیس 61 و تراکتور 43 گل به ثمر رسانده‌اند.
دربی نفتی خوزستان
نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان از ساعت 15:30 دربی نفتی‌ها را در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان برگزار می‌کنند. صنعت نفت با دراگان اسکوچیچ خود را در جمع مدعیان لیگ برتر می‌بیند و در سوی مقابل، تیم شهر اولین‌ها در 16 بازی با هدایت مهدی تارتار تنها یک باخت به دست آورد تا در واقع نیم فصلی بدون باخت را سپری کرده باشد. صنعت نفت 6 هفته است که نباخته و نفت مسجدسلیمان هم اولین شکست خود را در هفته شانزدهم مقابل تراکتور متحمل شد. دو تیم تاکنون 3 تقابل داشته‌اند که 2 مساوی و یک برد برای صنعت نفت، حاصل آن بوده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی 1-1 به پایان رسید. گفتنی است، تنها مسابقه باقی مانده این هفته بین استقلال و فولاد خوزستان است که زمان برگزاری آن هنوز اعلام نشده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها