رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 479944

دلایل مرگ ۵ هزار پرنده در میانکاله

ساعت 24-در آن منطقه به درخت های انار که سالانه 4 الی 5 میلیارد فروش دارد سم می‌زنند در صورتی که به دلیل محیط زیستی که دارد نباید اینکار را انجام دهند و بعید نیست که به دلیل همین سم پاشی ، هزاران پرنده جان باخته باشند.

style="text-align:justify">تعداد تلفات پرندگان مهاجر در #میانکاله به ۵ هزار پرنده رسیده است. معاون سازمان دامپزشکی کشور در خصوص علت مرگ هزاران پرنده در این منطقه گفته است : احتمال دارد این پرنده ها با سم بوتولیسم مسموم شده باشند

حال اسماعیل کهرم فعال محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی رکنا، درباره علل جانباختن این پرندگان گفت: اجساد این پرندگان به لابراتوار انتقال یافته است تا آزمایش های لازم برروی این پرندگان و علت اصلی جانباختن آنها مشخص شود.

وی با گفتن اینکه اگر این اتفاق در فریدون کنار رخ می‌داد می‌گفتم که بخاطر سمی است که در شالیزار ها وجود دارد اما حادثه در میانکاله رخ داده و نه در فریدون کنار گفت: در شالیزارهای فریدون کنار برای برداشت دوم سم می‌زنند، در میانکاله هم فکر می‌کنم یک عامل مسموم کننده باعث این اتفاق شده است. در آن منطقه به درخت های انار که سالانه 4 الی 5 میلیارد فروش دارد سم می‌زنند در صورتی که به دلیل محیط زیستی که دارد نباید اینکار را انجام دهند و بعید نیست که به دلیل همین سم پاشی ، هزاران پرنده جان باخته باشند.

این فعال محیط زیست در پایان تصریح کرد: میانکاله پناهگاه حیات وحش است ولی به درختانشان سم می‌زنند بنابراین باید صبر کنیم تا اداره کل محیط زیست مسئله با انجام آزمایشات اعلام کند علت اصلی مرگ هزاران پرنده چیست.

رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها