رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 481410

مقابله با موخوره با روشی سریع

ساعت24- موخوره یکی ازمتداول‌ترین مشکلات انسان‌های امروزی است. مصیبتی که اگر جنس موهایتان به طور ارثی خوب نباشد یا در منطقه‌ای با آب و هوای خشک روزگار بگذرانید، حتما بارها دامن‌گیرتان شده است.

موی سفید
موخوره یکی ازمتداول‌ترین مشکلات انسان‌های امروزی است. مصیبتی که اگر جنس موهایتان به طور ارثی خوب نباشد یا در منطقه‌ای با آب و هوای خشک روزگار بگذرانید، حتما بارها دامن‌گیرتان شده است. موی افراد با خشکی و رطوبت طولانی مدت سازگار نیست و واکنش منفی نشان می‌دهد. کوتاه کردن موها می‌تواند برای مدتی شر موخوره را از سر شما کم کند اما کوتاهی یک تجویز دایمی برای خلاصی از موخوره نیست. در ادامه ترفندهای مفید و کارسازی را ارائه می دهیم که سلامت موهای شما را تضمین خواهد کرد.

اولین قدم برای حفظ سلامت مو، ترک عادات آسیب‌رسان مثل استفاده مستمر از حالت دهنده‌های حرارتی مو است. وسایلی از قبیل سشوار، اتوی مو و ...، دیر به دیر استحمام کردن یا برعکس، کم توجهی به نظافت موها، باعث خرابی آن‌ها خواهد شد. بی‌دقتی در انتخاب شامپو هم به موها آسیب خواهد رساند. سعی کنید شامپوی مو را با توصیه پزشک تهیه کنید، اما اگر می‌خواهید به انتخاب خودتان شامپو بخرید، دقت داشته باشید که از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید.

مراقب باشید مایع شامپو با پوست سرتان تماس پیدا نکند و تنها کف حاصل از آن را روی پوست سر ماساژ بدهید. خوب است پس از اتمام شست وشو، موهایتان را یک دور هم با مایع نرم کننده شست وشو بدهید. اغلب ما عادت داریم برای خشک کردن موهایمان یا از سشوار استفاده کنیم یا موها را با حوله مالش بدهیم، غافل از این‌که اصطکاک ایجاد شده دمار از روزگار موها درخواهد آورد. بهتر است موهایتان را داخل یک پارچه پنبه‌ای، بالای سرتان بپیچید.روغن‌های گیاهی یکی از موثرترین تقویت کننده‌های طبیعی هستند که می‌توانید با قیمتی مناسب از عطاری‌های معتبر یا داروخانه‌ها تهیه کنید. روغن جوجوبا یکی از معروف‌ترین این روغن‌هاست و بعد آن، از قدیم مرسوم بوده است که مردم برای تقویت موهایشان از روغن بادام و نارگیل استفاده می‌کرده‌اند. افزون بر این روغن‌ها می‌توانید از مخلوط‌های معجزه‌آسا و ماسک‌های متنوع خانگی استفاده کنید. به عنوان مثال سیر و روغن زیتون. فقط دقت کنید که هر پوستی با سیر سازگار نیست، به همین علت پس از 5 دقیقه ماساژ، فوری سرتان را بشویید. دیگر موردی که باعث تشدید موخوره می‌شود، استفاده از برس‌های نامرغوب است.

شانه‌ و برسی که برای مرتب کردن موهایتان به کار می‌برید باید از الیاف طبیعی درست شده‌ یا دندانه‌های چوبی داشته باشد.

کمبود مواد معدنی مثل مس و روی، افت پروتئین و اسیدهای چرب هم می‌تواند باعث خشکی و ضعیف شدن ساقه موها شود، پس حواستان به رژیم غذایی‌تان هم باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها