رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 483036

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه بلاروس را تمدید کرد

ساعت24-اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم تسلیحاتی و توقیف اموال چهار مقام سابق بلاروس را تا سال 2021 تمدید کرده است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم‌های خود علیه کشور بلاروس را تمدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بروکسل در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های تسلیحاتی و توقیف اموال چهار مقام سابق دوران شوروی در بلاروس را تا ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) تمدید کرده است.

این تحریم‌ها شامل خرید و فروش سلاح‌ها و تجهیزاتی است که «می‌توانند در سرکوب‌های داخلی مورد استفاده قرار گیرند». همچنین توقیف اموال و ممنوعیت سفر برای چهار فرد به‌دلیل «ناپدید شدن لاینحل دو سیاست‌مدار مخالف، یک تاجر و یک روزنامه‌نگار در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰» مورد تمدید قرار گرفت.

این تحریم‌ها ابتدا از سال ۲۰۰۴ بر بلاروس اعمال شد و در سال ۲۰۱۱ نیز موارد دیگری به آن افزوده شد که دلیل آن نقض استانداردهای بین‌المللی انتخاباتی و نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر عنوان شد.

اتحادیه اروپا و آمریکا در تلاش هستند از اختلاف پیش آمده بین بلاروس و روسیه بر سر الحاق منطقه «کریمه» به روسیه استفاده کرده و «مینسک» را به سمت خود جذب کند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا ۱۲ بهمن به‌عنوان اولین مقام عالی‌رتبه آمریکایی طی ۲۰ سال اخیر، با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس دیدار کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار بیان داشت:‌ «[بلاروس] تاریخچه‌ای طولانی با روسیه دارد. موضوع بر سر انتخاب یکی از ما دوتا نیست. ما می‌خواهیم در اینجا (بلاروس) حضور داشته باشیم».

همچنین پامپئو گفت، واشنگتن به زودی سفیر خود در مینسک را منصوب می‌کند و در کنار آن بر اصلاحاتی درخصوص حقوق بشر در بلاروس و تقویت روابط اقتصادی دوجانبه تأکید خواهد کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها