اما الهام شیخی همنام بازیکن تیم ملی فوتسال زنان کیست؟
یکی از فوتسالیست‌های دختر قم بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد.
شیوع ویروس کرونا در ایران طی ۱۰ روز اخیر، به ورزش هم رسیده ولی هنوز به تعطیلی مسابقات منجر نشده و تنها مسؤولان وزارت ورزش و فدراسیون‌ها تصمیم گرفتند تا بازی‌ها را بدون حضور تماشاگران برگزار کنند تا ابتلای هواداران به این ویروس جلوگیری به عمل آورند.
اما در میان اعتراض بسیاری از تیم‌ها و بازیکنان مطرح طی روزهای گذشته بخاطر برگزار کردن بازی‌ها در چنین شرایط حساسی و احتمال ابتلای آنها به ویروس کووید۱۹ ، یکی از دختران فوتسالیست در قم جان خود را از دست داد تا زنگ خطری برای سایر رشته‌های ورزشی به صدا درآید.
استان قم که تاکنون مرکز شیوع ویروس کرونا در کشور بوده و بیشترین بیمار مبتلا شده و جان باختگان کووید۱۹ را داشته، اکنون نخستین ورزشکار فوت شده بخاطر ویروس کرونا را هم به نام خود ثبت کرد.
الهام شیخی، دختر ۲۲ ساله‌ای که علاقه‌مند به فوتسال بوده و تنها در تیم‌های داخل استان قم بازی می‌کرد، روز گذشته جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست داد و خاکسپاری او امروز پنج‌شنبه انجام شد.
مرحومه شیخی تا به امروز به طور حرفه‌ای در هیچ یک از تیم‌های کشوری و در هیچ تیم اعزامی از استان قم حضور و عضویت رسمی نداشته و طی دو سال اخیر صرفا در تورنمنت‌های کوچک داخل قم بازی می‌کرد.
الهام شیخی در زمان تحصیل، عضو تیم استان قم برای مسابقات دانش‌آموزی کشوری بود ولی بعد از آن مقطع طولانی مدتی از فوتسال فاصله گرفت، اما طی دو سال اخیر در یکی از باشگاه‌های قم و زیر نظر خانم باباطاهری مشغول به تمرین و رقابت‌های داخل استانی بوده است.
البته قرار بود این دختر عاشق فوتسال، در صورتی که استان قم امسال در مسابقات لیگ دسته سوم کشوری حضور پیدا کند، عضو این تیم باشد، اما در نهایت این اتفاق رخ نداد.
ضمن اینکه اخباری که امروز در رسانه‌های مختلف و به ویژه فضای مجازی مبنی بر اینکه الهام شیخی عضو تیم ملی فوتسال بوده و در تیم‌های کشوری بازی می‌کرده، از پایه صحت ندارد.
با این تفاسیر، می‌توان الهام شیخی را نخستین قربانی کرونا در ورزش ایران دانست و این هشدار را داد که این ویروس جدید، سن و سال نمی‌شناسد و خدایی ناکرده ممکن است گریبانگیر ورزشکاران هم شود.