رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 484735

مراقب پیامک‌ها و تبلیغات کرونایی باشید

ساعت 24- رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری و سودجویی از طریق ارسال پیامک‌ها و تبلیغات مربوط به فروش آنلاین ماسک و داروهای ضد عفونی کننده هشدار داد.

style="text-align:justify">سرهنگ تورج کاظمی درباره پیامک‌ها و تبلیغاتی که با موضوع خرید آنلاین ماسک و تجهیزات پزشکی و داروهای ضد عفونی کننده برای برخی از شهروندان ارسال شده است گفت: همانطور که پلیس در مورد برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی بارها هشدار داده در این زمینه نیز همین طور است و به شهروندان هشدار می‌دهیم که فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

وی با اشاره به شیوه و شگرد سودجویان گفت: متاسفانه افراد سودجو در شرایط مختلف و به بهانه های گوناگون اقدام به ارسال پیامک یا تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و اخیراً نیز با توجه به نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، تبلیغاتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند که مثلا برای خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده به آدرس اینترنتی مراجعه کرده یا عدد فلان را به همین سرشماره پیامک کنید و ... .

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه دارد: شهروندانی که ممکن است نگرانی بابت بیماری داشته باشند، یا به سایت های مذکور مراجعه کرده و از آن طریق ممکن است به صفحات فیشینگ هدایت شده و اطلاعات کارت بانکی شان به سرقت برود و یا ممکن است افراد سودجو اقدام به اخذ وجه به شیوه های مختلف نظیر تماس تلفنی و اعلام شماره کارت و ... کرده و پس از اخذ پول محصول را به در منزل ارسال نکنند.

کاظمی افزود: همچنین احتمال دیگر این است که ممکن است مواد غیر بهداشتی که برای سلامتی نیز مضر است از سوی این افراد ارسال شود که در تمامی موارد لازم است شهروندان با هوشیاری از وقوع چنین جرائم سودجویان جلوگیری کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس فتا با چنین مواردی برخورد خواهد کرد، گفت: اما لازم است که شهروندان نیز هوشیاری خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان فریب چنین تبلیغاتی را نخورند و اگر هم قصد خرید اینترنتی محصول را دارند حتما به سایت های معروف و معتبر اینترنتی مراجعه کرده و از پرداخت وجه به افراد ناشناس و سایت‌های نامعتبر خودداری کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها