رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 488990

هجوم ملخ‌های صحرایی بعد از نوروز ۹۹

ساعت24 - یک کارشناس محیط زیست گفت: ملخ های صحرایی در حال حاضر به کشور وارد شدند و بر اساس پیش بینی ها تعداد آن ها نیز بعد از نوروز بیشتر خواهد شد.

هجوم ملخ ها
یک کارشناس محیط زیست گفت: ملخ های صحرایی در حال حاضر به کشور وارد شدند و بر اساس پیش بینی ها تعداد آن ها نیز بعد از نوروز بیشتر خواهد شد.

محمدرضا محبوب فر، کارشناس محیط زیست با اشاره حمله ملخ‌های صحرایی به کشور اظهار کرد: بخشی از این ملخ‌های صحرایی در حال حاضر به کشور وارد شدند و وزارت جهاد کشاورزی در حال سمپاشی و از بین بردن آن هاست.
او در ادامه بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها هجوم ملخ‌ها بعد از نوروز ۹۹ آغاز و تعداد آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد.
این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه حضور ملخ‌ها سبب از بین بردن محصولات کشاورزی و باغی می‌شود، گفت: با از بین رفتن محصولات کشاورزی و باغی، قیمت این محصولات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
محبوب فر با اشاره به اینکه ممکن است سایر شهر و روستا‌ها نیز تحت تاثیر حمله و هجوم ملخ‌ها قرار گیرند، اظهار کرد: همچنین از بین رفتن این ملخ‌ها با سمپاشی هزینه هنگفتی به همراه دارد و دچار ضرر و زیانی برای دولت و محیط زیست می‌شود.
او در پایان گفت: با حضور این ملخ‌ها در سطح کشور، این ملخ‌ها تخم ریزی می‌کنند و تعدادشان بیشتر می‌شود و امکان آن که به شهر‌ها و مناطق شهری حمله ور شوند نیز وجود دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها