رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497837

حالا استقلالی‌ها دلگرم شدند

تفاوت بزرگ ماجرای تیام‎ با دیاباته!

ساعت 24-بررسی اتفاقات سه فصل اخیر مشخص می‌کند در سال ۱۳۹۹ اراده‌ای در باشگاه استقلال وجود داشته که موجب شده بازیکنان خارجی این تیم به جای قهر و شکایت از استقلال به تمرینات برگشته و دوباره در تهران حضور پیدا کنند.

خبر
سال گذشته در چنین روزهایی، گروهی از طرفداران تیم استقلال هر روز مقابل ساختمان باشگاه تجمع می‌کردند و خواستار تمدید قرارداد آیاندا پاتوسی بودند. ماجراهای اردیبهشت و خرداد پارسال تداعی‌کننده اتفاقات اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۷ درباره تیام و سرور جپاروف بود.

سفر مدیران به ترکیه
مسئولان باشگاه استقلال با برگزاری جلسات حضوری در خارج از کشور به ویژه در ترکیه با جپاروف یا مامه بابا تیام حتی حاضر شدند به صورت چمدانی برای این دو بازیکن پول ببرند تا آن‌ها در استقلال بمانند. حتی به یاد داریم توفیقی معاون ورزشی باشگاه در دوران مدیرعاملی سیدرضا افتخاری در این باره و در سفری که به ترکیه داشت اعلام کرد همه تلاش‌شان را کردند تا این بازیکن در استقلال بماند، اما در نهایت چنین نشد!

اراده‌ای درباره حفظ پاتوسی هم نبود
مشابه چنین اتفاقی در رابطه با آیاندا پاتوسی هم رخ داد. زمانی که امیرحسین فتحی مدیرعامل وقت باشگاه به دنبال جلب رضایت باشگاه کیپ‌تاون‌سیتی آفریقای جنوبی بود، اما در نهایت پاتوسی به کشور امارات و باشگاه بنی‌یاس منتقل شد.

اقدام بی‌سابقه در استقلال
اما حالا و درست یک سال پس از اتفاقات مربوط به پاتوسی و دو سال پس از ماجرای تیام و جپاروف مدیر دیگری که جانشین افتخاری و فتحی شده توانسته طلب مالی شیخ دیاباته که ۲۵۵ هزار دلار بود را پرداخته و حتی ۷ هزار دلار هم بیشتر به حسابش بریزند! اتفاقی که در هیچ یک از ادوار گذشته لیگ برتر، لااقل در باشگاه استقلال نمونه مشابه آن را به یاد نداریم که بازیکنی به قصد قهر کشورمان را ترک کرده و مدیران برای بازگرداندنش علاوه بر طلب او مقداری هم اضافه‌تر به حسابش پول بریزند.

اشاره کجا، اراده کجا
بررسی اتفاقات سه فصل اخیر مشخص می‌کند در سال ۱۳۹۹ اراده‌ای در باشگاه استقلال وجود داشته که موجب شده بازیکنان خارجی این تیم به جای قهر و شکایت از استقلال به تمرینات برگشته و دوباره در تهران حضور پیدا کنند. واریز ۲۶۲ هزار دلار به حساب دیاباته به اضافه حدود چهل هزار دلار به حساب میلیچ عدد قابل توجهی در حدود ۳۰۰ هزار دلار را نشان می‌دهد چیزی که در سال‌های گذشته در حد نمایش و یا اشاره به کارهایی که مدیران قصد انجامش را داشتند می‌دیدیم و می‌شنیدیم! بنابراین به راحتی می‌توان دریافت اراده‌ای که امسال درباره حفظ بازیکنان خارجی تیم وجود داشته عامل اصلی جلوگیری از بروز تنش بین هواداران و اعضای تیم بود. در همین حال در گزارش تحقیق و تفحص مجلس هم آمد که وزارت ورزش ۳۶ میلیارد در ماه‌های گذشته به استقلال کمک کرده است.

سیاست یک بام و دو هوا
از طرفی اقدامات مدیرعامل باشگاه استقلال در جهت پرداخت ۱۰ درصد از حقوق بازیکنان و مربیان تیم در شرایط سخت اقتصادی که همه سازمان‌ها و ادارات از این بابت ناله می‌کنند، به اضافه پرداخت پول بازیکنان خارجی مشخص می‌کند استقلال با تمام قوا آماده بازگشت به لیگ است. این در حالی است که سرمربی تیم استقلال با انتشار نامه‌ای خطاب به مدیریت باشگاه از او می‌خواهد برای سلامتی اعضای تیمش به او ضمانت بدهند! سیاستی شبیه یک بام و دو هوا که مخاطب باشگاه استقلال را به فکر فرو می‌برد که آیا استقلال دوست دارد از مسابقات کنار بکشد یا باشگاه به دنبال ادامه مسابقات لیگ برتر است؟ در این میان با مرور دلنوشته‌های طرفداران تیم استقلال در صفحات مجازی، در این باره که نگاهشان به اوضاع استقلال چیست؟ مشخص می‌شود آنها، که به قول پیشکسوتان استقلال صاحبان اصلی این استقلال هستند تا حدودی با آرامش خاطر نسبی اخبار تیم محبوبشان را دنبال می‌کنند. به این شکل که حالا خیالشان از بازگشت دو بازیکن خارجی راحت شده، تیم‌شان در حال انجام تمرینات دو نوبتی سفت و سخت است و با برنامه‌ریزی برای انجام دیدار عقب افتاده‌شان همه چیز طبق روال عادی پیش می‌رود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها