رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502260

پلوسی خواستار تحریم روسیه شد

ساعت 24-نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه با استناد به گزارش اخیر در مورد نقش روسیه در کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان، خواستار تحریم مسکو شد.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، پلوسی در مصاحبه با شبکه ان بی‌سی این کشور گفت: با توجه به گزارشات ارائه شده در مورد نقش مسکو در حمایت مالی از طالبان برای کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان، ایالات متحده باید فوراً تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کند.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود: ما باید تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کنیم و سریعاً این کار را انجام می‌دهیم.

به دنبال انتشار گزارش نیویورک تایمز در مورد نقش روسیه در کشتن نیروهای آمریکا در افغانستان، اعضای دمکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه نوشتند که دولت ترامپ باید به کنگره در مورد توطئه روسیه با همکاری طالبان برای کشتن نیروهای آمریکا و سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان گزارش دهد.

براساس نامه نمایندگان دمکرات کمیته امور خارجی، شکست سیاست‌های ترامپ نه تنها باعث شده که روسیه مستقیما تلاش‌های صلح دولت آمریکا در افغانستان را تضعیف کند بلکه هم اکنون گزارشاتی در مورد کشتن نیروهای آمریکا در متحدین آن در افغانستان منتشر می‌شود.

به دنبال ادعای روزنامه نیویورک تایمز در مورد همکاری روسیه با طالبان برای حذف نیروهای آمریکایی در افغانستان، دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز مبنی بر همکاری مخفیانه روسیه با گروه طالبان کذب و بی‌اساس است.

پسکوف افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا که به ضربه زدن به رئیس جمهور خود ادامه می‌دهند باید به اظهارات او در این باره نیز توجه کنند.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی نوشت که یک واحد تجسسی روسیه گروه طالبان را تشویق به حمله به نظامیان ائتلاف آمریکایی در افغانستان کرده است.

به نوشته این رسانه آمریکایی، روس‌ها برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان پاداش نقدی تعیین کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها