رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502966

تکرار سناریوی ویلموتس برای اسکوچیچ!

ساعت24-دراگان اسکوچیچ مانند سرمربی سابق تیم ملی کارش را از بازی با سوریه در تهران استارت می‌زند.

اسکوچیچ
دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی این روزها بازی های لیگ برتر را به جدیت بالایی دنبال می‌کند و در صدد انتخاب بهترین بازیکنان برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است.

سرمربی کروات بعد از بازگشت به تهران، دیداری با دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار کرد تا دغدغه های خود درباره تیم ملی را بیان کند که یکی از این مسائل، هماهنگی بازی های ملی بود. فدراسیون فوتبال هم با توجه به محدودیت های مربوط به ویروس کرونا، توانسته بازی با سوریه را در ۱۳ شهریور در تهران هماهنگ کند تا حداقل نسبت به رقبای خود از جمله عراق و بحرین عقب نیفتد.

بازی ایران و سوریه نخستین دیداری است که اسکوچیچ به صورت رسمی و بعد از حدود هشت ماه روی نیمکت تیم ملی می نشیند و باید بازیکنان نهایی خود برای انتخابی جام جهانی را از دل این دیدارها انتخاب کند.

این دیدار به نوعی یادآور نخستین تجربه حضور ویلموتس روی نیمکت تیم ملی بود که با ۵ گل به سود ایران تمام شد و دیدگاه مثبتی را نسبت به سرمربی بلژیکی به وجود آورد اما همه چیز آنطور که شروع شده بود، به پایان نرسید و ویلموتس در هنگام خروج از ایران، یک مربی شکست خورده نام گرفت.

ریشه تعریف و تمجید از ویلموتس را باید در دوران کی‌روش جست و جو کرد که در دوران اوج سوریه نتوانست این تیم را در هر دو دیداری رسمی در مالزی و ایران با شکست مواجه کند اما ویلموتس توانست ۵ بار دروازه سوری ها را باز کند.

در هر حال اتفاقی که برای ویلموتس رخ داد تبعاتی را برای اسکوچیچ به دنبال دارد و بردن با هر تعداد گل نمی تواند اعتباری را برای سرمربی کنونی تیم ملی به دنبال داشته باشد.

البته تیم ملی برای آماده سازی نیاز به بازی های بیشتری دارد و باید دید فدراسیون فوتبال در ادامه مسیر جام جهانی چه دیدارهایی را برای تیم ملی ایران هماهنگ خواهد کرد تا اسکوچیچ با خیال راحت تری به رویارویی چهار تیم آسیایی عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج برود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها