رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503014

کشته و زخمی شدن ۱۳۸ نفر در نتیجه انفجار مین در لیبی

ساعت24-سازمان ملل متحد اعلام کرد که طی دو ماه گذشته در نتیجه انفجار مین‌هایی که نیروهای تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» در لیبی کار گذاشته بودند، ۱۳۸ نفر کشته و زخمی شدند.

laquo;استفانی ویلیامز» نماینده ویژه سازمان ملل در لیبی گفت که طی دو ماه گذشته در نتیجه انفجار مین در این کشور ۱۳۸ نفر کشته و زخمی شده‌اند.

ویلیامز همچنین از کشته شدن دو نفر از افراد تیم مین‌ روبی در حین خنثی‌سازی مین در جنوب طرابلس، ابراز تأسف کرد.

او گفت که نیروهای تحت امر خلیفه حفتر مین‌هایی را به صورت پراکنده در محله‌های مسکونی کار گذاشته‌اند که از ماه می گذشته تا کنون در نتیجه انفجار این مین‌ها ۸۱ نظامی و ۵۷ غیرنظامی از جمله تعدادی از افراد تیم مین روب کشته و زخمی شده‌اند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، فرستاده ویژه سازمان ملل هشدار دارد که این امر نقض قانون بین‌المللی است.

ارتش لیبی وابسته به دولت وفاق ملی ۲۲ می گذشته اعلام کرد که نیروهای تحت امر حفتر پیش از ترک محورهای جنگی صلاح‌الدین، المشرروع و عین زاره در جنوب طرابلس مین‌هایی را در منازل کار گذاشته‌اند.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

اخیراً با تغییر معادلات در میادین درگیری بین ارتش تحت امر خلیفه حفتر و ارتش دولت وفاق و پیشروی نیروهای تحت امر این دولت، حامیان عربی و اروپایی حفتر پیشنهاد آتش‌بس و بازگشت به مذاکرات داده‌اند که دولت وفاق ملی آن را رد کرده است.

دولت السراج از حمایت قطر و ترکیه و نیروهای حفتر نیز از حمایت‌های روسیه و مصر برخوردارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها