رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 503110

طغیان بی اعتمادی در لیگ برتر فوتبال

ساعت 24-بی تدبیری مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران که منجر به عدم حضور نمایندگان این سازمان در زمان انجام تست‌های کرونا توسط باشگاه‌ها شده، دو پیامد منفی روانی و مالی را به برای فوتبال ایران به همراه داشته است؛ بی اعتمادی و هزینه تراشی.

درحالی که تیم های لیگ برتری فوتبال ایران از جمله استقلال تهران و فولاد خوزستان به انجام تست کرونا از طریق بیمارستان های زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام کرده‌اند اما سازمان لیگ نسبت به این تست ها اعتماد نداشته و تصمیم گیری را منوط به راستی آزمایی از طریق ایفمارک (مرکز ارزیابی پزشکی فوتبال ایران) کرده است.

نکته قابل تامل در مورد اقدام اخیر سازمان لیگ فوتبال ایران منفعل بودن این سازمان در زمان انجام تست های PCR از طریق باشگاه است چرا که سازمان لیگ در هنگام انجام تست های کرونا از سوی باشگاه هیچ مداخله و حضوری نداشته و پس از اینکه تعداد مبتلایان از طریق باشگاه اعلام شده، نسبت به این مساله ورود کرده و تصمیم گیری در مورد ابتلای بازیکنان به کرونا را مبتنی بر راستی آزمایی از طریق ایفمارک کرده تا مجددا از بازیکنان تیم های مربوطه تست کرونا گرفته تا نسبت به صحت تست ها اعلام موضع شود.

مساله بسیار مهم دیگر اظهارات امین نوروزی، پزشک باشگاه استقلال است که اعلام کرد این باشگاه تست‌های کرونای خود را از طریق بیمارستان مسیح دانشوری که از استانداردهای بالایی برخوردار است، مدنظر قرار داده است و نیازی به تست حساسیت یا همان راستی‌آزمایی وجود ندارد چرا که این بیمارستان زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

سوال اساسی اما در مورد عملکرد سازمان لیگ در این خصوص است، اینکه اگر قرار بود به تست های انجام شده از سوی باشگاه‌ها بی اعتماد باشد به چه علت تا این حد هزینه تراشی کرده و تصمیم گیری را منوط به انجام تست های مجدد از طریق ایفمارک کرده است؟ اینکه به چه دلیل در هنگام انجام تست های کرونا هیچ یک از ناظران و مسئولان سازمان لیگ حضور نداشته اند؟ آیا بهتر نبود که در هنگام انجام تست های کرونا از سوی باشگاه های فوتبال، ناظران یا سفیران سلامت سازمان لیگ و حتی فدراسیون پزشکی ورزشی در محل انجام تست ها حضور پیدا می کردند تا اینگونه شاهد بی اعتمادی سازمان لیگ نسبت به تیم های لیگ برتری نباشیم؟

عملکرد و رفتار عجیب مسئولان سازمان لیگ و حتی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش که به نوعی از قبل نسبت به این مساله چاره اندیشی نکرده اند اکنون نه تنها بی اعتمادی مسئولان و متولیان ورزش کشور را به باشگاه ها و حتی برخی بیمارستان های کشور که زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند نمایان کرده، بلکه هزینه مضاعف انجام مجدد تست های کرونا را نیز به بار آورده است!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها